Komoly pénzbírságot és büntetőpontokat is megúszhatunk, ha tisztában vagyunk a hátramenet szabályaival.
Szerző(k): Gyurka EszterA jogosítványszerzéshez szükséges képzést ingyenessé tennék a 2024/2025-ös tanévtől a diákok számára. Egyelőre a részletszabályok kidolgozása történik.
Szerző(k): EconomxA magyarok döntő többsége, több mint kétharmada szerint, aki minimális mennyiségű alkoholt is ivott, az utána már nem ülhet a volán mögé. A zéró tolerancia fenntartása fontos társadalmi üzenet a kormányzat részére a készülő új KRESZ kapcsán.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaTöbb mint négy és fél ezer szavazat érkezett néhány nap leforgása alatt arra a kérdésünkre, amelyben egy cikkünk nyomán azt feszegettük, van-e észszerű és elfogadható határa a közlekedésbiztonság érdekében végzett rendőri közúti fellépéseknek. Olvasóink nagyjából fele-fele arányban álltak a rendőrök, illetve az autósok pártján.
Szerző(k): Sánta AndrásOlvasónknak nem tetszik a módszer, sőt balesetveszélyesnek tartja. A rendőrség szerint azonban a közlekedésbiztonság mindenek előtt való. Egyetlen helyszínen három óra alatt 27 autóst büntettek meg a téli szürkület beállta után a kijelölt gyalogátkelőhely semmibe vétele miatt. Önnek mi a véleménye? Cikkünk végén szavazhat.
Szerző(k): Sánta AndrásA saját kapubeálló és garázs kapuja előtti közterület valójában magánparkoló? Ha alaposabban átrágjuk a szabályokat, akkor erre a következtetésre juthatunk.
Szerző(k): Horváth TiborA hatósági jelzéssel nem rendelkező járművet főútvonalon tilos, mellékútvonalon legfeljebb tíz napig szabad tárolni. Utána nyílik a pénztárca.
Szerző(k): Sánta AndrásA hónap elején robbant a bomba, hogy a kormányzat megelégelte a zöld rendszámokkal kapcsolatos visszaéléseket, és hamarosan kizárhatja a plug-in hibrideket a zöld rendszám használatára jogosult gépjárművek közül. Bár egyelőre nincs hír a társadalmi egyeztetésről, az Economx a Pulzus közvélemény-kutató segítségével megvizsgálta a közvélemény álláspontját a kérdésben.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaVéget érhet a rettegés az utakon, vagy csak állampolgári jogokat csorbítana a kormányzat? A közlekedési minisztérium szerint állami beavatkozást igényel a nagyteljesítményű autók elterjedése, ezért újraírnák a KRESZ-t, a szakértő viszont másként számol és attól tart, hogy a módosítás adhoc-jellegű lesz.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés Csaba