Ha a közvetlen ok-okozati összefüggést nem is ismerik majd be, kétségtelen, hogy miután a holland Shell tavaly több nagy pofont is kapott a fogyasztók által elégtelennek tartott klímavédelmi lépései miatt, az energiacég nagyon összekapta magát. Most éppen arra készülnek, hogy megépítsék Európa aktuálisan legnagyobb zöldhidrogén üzemét.
Szerző(k): Szabó M. IstvánÁruházakat vontak blokád alá a holland kormány légszennyezés visszaszorítását célzó tervei ellen tiltakozó gazdák. És nem is a logiszikai központok szén-dioxid-kibocsátása került célkeresztbe - írta meg az MTI helyi tudósítója.
Szerző(k): Szabó M. IstvánAz Európai Parlamentben azokról a lépésekről beszéltek, amik alapjaiban változtatják majd meg a kontinens működését, és számításaik szerint lehetővé teszik majd, hogy a 2050-re valóban klímasemlegessé váljon az Európai Unió összes tagállama. A legtöbb javaslat várhatóan sikeresen átmegy Strasbourgon, de néhány intézkedés mértéke, vagy hasznossága továbbra is kérdéses. Az azonban már most vitán felüli, hogy ha nem is rögtön, de középtávon saját bőrünkön is érezhetjük majd az EU zöld megállapodásának hatásait.
Szerző(k): Sasvári MarcellAz uniós gazdaság üvegházhatásúgáz-kibocsátása 2021 negyedik negyedévében 1041 millió tonna volt, mely kismértékben már meg is haladta a pandémia előtti időszak kibocsátását. A tevékenységi körök közül a feldolgozóiparban történt tavaly a legnagyobb szén-dioxid-kibocsátás - derül ki az Eurostat adataiból.
Szerző(k): Ambrus-Nagy BoglárkaNémetországban, Olaszországban és Magyarországon is házkutatásokat tartottak a Suzuki dízelüzemű járműveiben - az európai uniós előírásoknak való megfelelés érdekében - manipulált károsanyag-kibocsátási mérőműszerek használatával kapcsolatban - írja az Autonews.
Szerző(k): Szász PéterEléggé ismert történet, hogy április 22-e először 1970-ben volt a Föld Napja, és hogy a vizeink, a levegőnk és a környezetünk védelmének fontosságára figyelmeztető, egy amerikai egyetemista kezdeményezéséből indult esemény igen gyorsan globális méretűvé vált. Arról már kevesebb szó esik, hogy e szimbolikus gesztus mögötti eszmék mostanra nem csak a zöldszervezetek és a kormányzati intézkedések szintjén, hanem a vállalatok életben is hovatovább kötelező érvényűvé váltak. Nem csak egy napra - hisz éppen erről szól a fenntartható fejlődés programja. Az idei Föld Napján ezért egy ilyen, céges példán keresztül mutatnánk meg, hogyan állnak össze a fenntarthatóságot célzó mindennapi döntések idővel történelemmé.
Szerző(k): Szabó M. IstvánAmikor a Renault az egész vállalatcsoport kapitulációs összegének harmadát, mintegy 3 milliárd eurót kénytelen Oroszországban hagyni, vagy amikor zöld rendszámot kaphat egy 30 milliós új BMW (530e Xdrive), pedig épp csak 50-60 km-t képes elketyegni villanymotorral, akkor mindenféle kockázat nélkül állítható, hogy az autóipar őrült nagy bajban van. Mindenre nincs válaszunk, de a Napi.hu videós podcastjában Várkonyi Gábor autóipari szakértő minden fontos kérdésre válaszolt.
Szerző(k): Szabó M. IstvánTöbb földgázt termel ki 25 százalékkal a meglévő gázkútjaiból Dánia, mivel - mint azt az észak-európai ország miniszterelnöke elmondta - jobb mindehhez az Északi-tengeren hozzájutni, mint Vlagyimir Putyintól megvásárolni.
Szerző(k): Szabó M. IstvánEgy új tanulmány szerint a világ kormányai évente legalább 1800 milliárd dollárt (567 432 milliárd forintot) költenek olyan állami támogatásokra, amelyek a vadon élő állatok és növények pusztulását és a globális felmelegedés felgyorsulását okozzák. A szerzők szerint az emberiség a saját kihalását finanszírozza.
Szerző(k): Szabó Dániel