Idén szeptember 1-től életbe lépnek a tavaly év végén bejelentett, digitális SZÉP-kártyára vonatkozó szabályok, valamint emelkedik az adható juttatás éves keretösszege is. A digitalizáció térhódítását veszi figyelembe az előírás, amely szerint az ősz első napjától kezdve a SZÉP-kártyáknak minden digitális platformon működnie kell, ami gyorsabbá, egyszerűbbé és egyben átláthatóbbá is teszi a költéseket. A K&H adatai alapján a lakosság nyitott a digitális átállásra, augusztus végéig ugyanis közel 21 ezer SZÉP-kártyát digitalizáltak a kártyabirtokosok a banknál.
Szerző(k): H. B.A brit Monzo saját mobilelőfizetés és eSIM-szolgáltatás bevezetését tervezi, amivel a Revolut és a Klarna nyomába lépne. A több mint 13 millió ügyféllel rendelkező fintech olcsóbb roaming díjakkal és rugalmas csomagokkal kavarhatja fel a távközlési piacot.
Szerző(k): H. B.Már a három legnagyobb szolgáltató bank, az OTP, a K&H és az MBH SZÉP-kártyájával is fizethetünk a Nemzeti Örökségvédelmi Fejlesztési Nonprofit Kft. (NÖF) által üzemeltetett valamennyi műemléki helyszínen.
Szerző(k): Z. B.A legfrissebb adatok szerint júniusban csúcsot döntött a vendégéjszakák száma és a szálláshelyek bevételei is jól alakultak.
Szerző(k): EconomxMiközben csökken a készpénzhasználat, látványosan nő az elektronikus tranzakciók száma – 2016 óta megnégyszereződött. A jegybank digitális céljai között szerepel, hogy 2030-ra a pénzforgalom kétharmada elektronikusan történjen. Negatív tendencia, hogy a lakosság 32 százaléka készpénzben (is) kapott fizetést a tavalyi évben. Az Economx kérdésére Bartha Lajos, a Magyar Nemzeti Bank pénzügyi infrastruktúráért felelős ügyvezető igazgatója elmondta: a kárfelelősség kiterjesztéséről szóló jogszabálymódosításról már tárgyalnak a Nemzetgazdasági Minisztériummal, az új szabály januártól léphet hatályba.
Szerző(k): Horváth BalázsA nagy érdeklődésre való tekintettel a Bahart sűríti járatait, és egyes jegykonstrukciók ára is csökkent.
Szerző(k): EconomxBár minimálisan csökkent a SZÉP-kártya népszerűsége, még mindig a második legnépszerűbb cafeteria-elemként tarthatjuk számon. A K&H kkv bizalmi index 2025 első negyedéves adatai szerint minden tizedik cégnél biztosítanak ilyen béren kívüli juttatást. Valamivel több mint 9,3 milliárd forintot költöttek róla a tavalyi nyári szezonban a pénzintézet ügyfelei, közel másfélmillió tranzakcióval. Az átlagos költés egy tranzakcióval mintegy 6500 forint.
Szerző(k): H. B.A cafeteria egyre fontosabb eszköz lett a bérversenyben, tavaly több mint 13 százalékkal nőtt a juttatások keretösszege. Egy friss kutatás adatai szerint jelentős munkaerő megtartó ereje is van a béren kívül adható elemeknek.
Szerző(k): Economx