Már az átlagár is 500 forint felé kúszott egy csésze kávéért, bármennyire is kedvelt vendéglátóhelyen isszák - derül ki egy friss felmérésből.
Szerző(k): Szabó M. IstvánAz otthoni kávéfogyasztás jelentős növekedése és a kiskereskedelmi forgalomban elért növekedés ellenére is csökkent a tavalyi járványévben az olasz illycaffe kávékereskedelmi vállalat értékesítési árbevétele a vendéglátó egységek forgalmának a visszaesése miatt.
Szerző(k): Domokos LászlóA koronavírus-járvány a kávéfogyasztásra is jelentős hatással volt, a Nespresso kávékapszulákat és Nescafé instant kávékat is gyártó Nestlé például az elmúlt évtized legnagyobb negyedéves forgalomnövekedését érte el. A kávék mellett még a kisállateledelek értek el jelentős növekedést a Nestlénél, a bezártság miatt ugyanis sokan fogadtak be háziállatokat is.
Szerző(k): Csernátony CsabaAz otthoni kávézásra havonta átlagosan egy személy háromezer forintot költ – a megkérdezettek fele így válaszolt a Costa Coffee és a GKI Digital közös, kávézási szokásokat felmérő kutatásában, amelyben 2721 főt kérdeztek meg, akik közül több mint kétezren rendszeres kávéfogyasztók.
Szerző(k): Domokos LászlóAz Andrássy út 57-ben 220 négyzetméternyi ingatlanoz jutott hozzá egy Mészáros Lőrinchez köthető cég. Felszámolási eljárás keretében vásárolták meg az ingatlant, az volt ugyanis a csődbe ment Szarvasi kávéfőző cégének Oktogonhoz közeli bemutató üzlete.
Szerző(k): Domokos ErikaA Hell Energy Magyarország Kft.-nek adott igazat az Európai Bíróság Törvényszéke az EU védjegyhivatalával (EUIPO) szemben.
Szerző(k): Domokos LászlóBővíti magyarországi piacát a Nespresso, amely vállalta, hogy 2022-re a vállalat kávéi teljesen karbonsemlegesek lesznek, a fenntarthatóságot pedig a termelési lánc egészére kiterjesztik - írja az MTI.
Szerző(k): Szász PéterKözel hároméves termékfejlesztés után kerül a boltok polcaira a Zwack Unicum család legújabb tagja. Az arabica kivonattal készülő, tölgyfahordóban érlelt Unicum Barista az évszázados hazai kávé- és alkoholkultúrát ötvözi. Az italkülönlegesség április elsejétől kapható a kiskereskedelmi üzletek kínálatában.
Szerző(k): K. Kiss GergelyA koronavírus-járvány óta jelentősen megugrott a kereslet a kávé iránt, sokan a munkahelyükön vagy a kávézókban elfogyasztott italok helyett otthon készítették el azt. Egy brit élelmiszerlánc ezért egy otthon is komposztálható, teljesen lebomló kapszulás kávéval jött elő. A becslések szerint ugyanis évente 20 milliárd kapszulát használnak a világon összesen, egy kapszulának pedig akár 500 év is szükséges lehet ahhoz, hogy teljesen lebomoljon.
Szerző(k): Csernátony Csaba