A jövő évtől szűkös ellátással és magasabb kávéárakkal kell szebesülniük a fogyasztóknak az EU-ban a német kávéipari szakmai képviseleti szervezet, a Deutscher Kaffeeverband szerint a beszerzési forrásokat környezetvédelmi szempontok szerint szűkítő uniós rendelkezés miatt.
Szerző(k): K. G.Az elmúlt években ismét megnőtt az érdeklődés a különleges kávék és a kávékészítés iránt, ami új lendületet adott a független kávézóknak és a nagyobb kávékészítő cégeknek is. Meglepő módon a koronavírus-járványnak is szerepe volt a fellendülésben, és azóta új trendek is megjelentek.
Szerző(k): Zádori BenceSok még a bizonytalanság a júniusban érvénybe lépett uniós szabályozással kapcsolatban, amely alapján tilos részben vagy egészben erdőirtásra visszavezethető termékekkel kereskedni az Európai Unió területén. 2024 végéig egy átmeneti időszak van érvényben, két szervezet is arra mutatott azonban rá, hogy a hatalmas elraktározott kávé- és kakaómennyiség miatt nagy lehet még a kavarodás. A szakértő szerint egyelőre sok a homályos pont, az viszont szinte biztosra vehető, hogy a fogyasztóknak meg kell majd fizetni az uniós zöldítés árát.
Szerző(k): Csernik-Varga AdriennA magyar kávépiac meghaladja a 200 milliárd forintot, melynek valamivel több mint felét a vendéglátás teszi ki.
Szerző(k): Károly GáborKávézacc visszagyűjtési rendszer kidolgozására írt ki egyetemi pályázatot a Coca-Cola HBC Magyarország és a MATE.
Szerző(k): Eisenkrammer NóraA Kávé Világnapját hivatalosan szeptember 29-én ünneplik a kávézás szerelmesei. A jeles ünnep eredetileg 1983-ban Japánból indult, de 2009 óta már Európában is megünneplik.
Szerző(k): Horváth TiborA vártnál nagyobb nyereséggel zárta a negyedévet a Starbucks, miután fellendült a kínai kereslet.
Szerző(k): Varga CsengeNémetországban és az európai piacain a Nestlé egyelőre nem lát esélyt az árak csökkenésére. A világ legnagyobb élelmiszergyártó vállalata közel 10 százalékkal emelte az árait az év első felében – derül ki a svájci társaság legújabb jelentéséből.
Szerző(k): EconomxAhogy a Z-generáció felnőtté válik, az élelmiszer- és italgyártó cégek azon fáradoznak, hogy márkáikhoz vonzzák őket. Szakemberek szerint az 1997 és 2012 között születettek már hozzászoktak a nagyobb választékhoz, illetve a gyorsan elfogyasztható ételekhez és italokhoz.
Szerző(k): Economx