Magyarországon folyamatosan nő a forgalomba helyezett járművek száma, ami elsősorban a személyautók bővülésének köszönhető. Bár az autótulajdonosok egyre tájékozottabbak, a kgfb-vel kapcsolatban még mindig sok a tévképzet.
Szerző(k): Horváth TiborAkárcsak nemrégiben a magyar kormány, Ausztria vezetése is új, inflációellenes intézkedésekről dönthet a napokban. Kötelező biztosítás bevezetését szorgalmazzák a viharkárok fedezetére az ausztriai biztosítótársaságok, amely hazánkban is elterjedhet a jövőben.
Szerző(k): EconomxKilenc százalékkal nőtt a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások átlagos díja, viszont a casco biztosítások még ennél is jobban drágultak.
Szerző(k): Varga CsengeTalán még boldogok is lehetnénk, infláció alatti a díjemelkedés, ám ugyanakkor az idei első negyedévben mégis kilenc százalékkal emelkedett a normál használatú személyautók átlagos kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási éves állománydíja az egy évvel korábbival összevetve – olvasható az MNB friss KGFB-indexében.
Szerző(k): Drávucz PéterSzámos módosításra került sor az európai uniós kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szabályokban. Ha egy külföldi biztosító csődbe megy, a kárkifizetésre jogosult érintett (más országbéli) ügyfelek a lakóhelyük szerinti tagállamban igényelhetik kifizetésüket. A balesetek súlyos sérültjei Európa-szerte méltányos kárkifizetésre válnak jogosulttá, s ezek összegét egységesen az uniós statisztikai árindex alapján kell számítani. A tagállamok az ügyfelek rendszámai alapján ellenőrizhetik, hogy van-e biztosítása az országukba érkező járműveknek, ám ezeket az adatokat azonosítás után törölni kell.
Szerző(k): EconomxFelveszik a villanyautók a versenyt a benzines autók átlagos kgfb-díjaival. Az idén alig több mint 50 ezer forint volt az elektromos személygépkocsik átlagos éves kötelező felelősségbiztosítási (kgfb) átlagdíja. A hagyományos meghajtású kocsik közül a benzinesek átlagdíja megközelítette a 48 ezer forintot, a dízeleké pedig meghaladta az 58 ezer forintot. A cascobiztosításokat nézve a villanyautók éves átlagdíja szintén nem sokkal marad el a benzinesekhez és a dízelesekhez képest.
Szerző(k): Varga CsengeA Magyar Nemzeti Bank vizsgálata nyomán összesen 150 millió forint bírságot rótt ki az Uniqa Biztosító Zrt.-re, többek között életbiztosítások értékesítését érintő hiányos ügyfél tájékoztatás, egyes termékek szerződési feltételei, gépjármű-kárrendezés, valamint az informatikai biztonság nem megfelelő volta miatt – áll a Napi.hu-nak eljuttatott jegybanki közleményben.
Szerző(k): Drávucz PéterA 2022-ben bejelentett kátyúkárok összege a pár ezer forinttól a többszázezer forintig terjednek – értesült a napi.hu a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-től. A tavalyi kárigények mintegy ötödét ismerte el a cég, igaz, számos ügy még folyamatban van.
Szerző(k): Drávucz PéterAz éves kötelező felelősségbiztosítási díj 2018-ban átlagosan 37 ezer forintot tett ki, 2022-re pedig 48 ezer forintra nőtt, ami 30 százalékos növekedést jelent 2018 óta. A Netrisk kgfb-indexe szerint pedig idén február elején az éves átlagdíj meghaladta az 51 ezer forintot.
Szerző(k): Horváth Tibor