Az elmúlt tíz évben közel 500 honfitársunk halt meg Budapest útjain. Az áldozatok több mint fele a legvédtelenebb úthasználók közül került ki, közülük sokan idősek vagy gyerekek, gyalog, vagy kerékpárral közlekedők. A sérüléssel járó esetek 90 százalékát járművezetők okozzák.
Szerző(k): Horváth TiborMeglehetősen homályosak még mindig a kedd éjszakai görögországi vasúti baleset körülményei, a kormány független vizsgálatot rendelt el az ügy tisztázására, miközben Kiriákosz Micotákisz görög miniszterelnök emberi hibáról beszélt. A közlekedési miniszter mellett a nemzeti vasúti társaság több vezetője is lemondott. Egy állomásfőnököt gondatlanságból elkövetett emberöléssel vádoltak meg, a vasúti szakszervezet azonban csütörtökön sztrájkkal nyomatékosítja álláspontját, miszerint a baleset oka az elhanyagolt hálózat volt.
Szerző(k): Csernik-Varga AdriennA 2022-ben bejelentett kátyúkárok összege a pár ezer forinttól a többszázezer forintig terjednek – értesült a napi.hu a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-től. A tavalyi kárigények mintegy ötödét ismerte el a cég, igaz, számos ügy még folyamatban van.
Szerző(k): Drávucz PéterBudapesten 5240 gyalogátkelőhely található, ezeknek több mint a felét az elmúlt három évben felújították. Idén újabb ezer gyalogátkelőhelyet újít fel a Budapest.
Szerző(k): Hercsel AdélA fővárosi közúti biztonság erősítése miatt új közlekedésbiztonsági stratégiát dolgoztak ki, hogy Budapesten megelőzzék a halálos közúti baleseteket. A balesetek súlyosságának elsődleges tényezője Karácsony Gergely főpolgármester szerint a sebesség, ezért új sebességmérőket helyeznek ki Budapesten.
Szerző(k): Varga CsengeA hídon zajló munkálatok várhatóan július elején fejeződnek be.
Szerző(k): Economx, Csókási AnnamáriaTöbb százezer autót hív vissza a Tesla az önvezető rendszerének hiányossága miatt
Szerző(k): EconomxMiközben sok szülő élethalál kérdésként tekint gyermeke középiskolai felvételi vizsgájára, 12 éves gyermekeiket mégis úgy engedik ki biciklizni a főutakra, hogy előzőleg nem tanították meg a biztonságos közlekedésre őket.
Szerző(k): Varga CsengeEgy franciaországi közlekedésbiztonsági kampány megkülönböztette a nemek szerepét a vezetésben, és arra jutott, hogy a toxikus férfiasság ugyanolyan fontos tényező lehet a közúti balesetek haláleseteiben, mint a gyorshajtás, az alkohol, a drogok és a fáradtság. Magyarországon a balesetek többségét a stressz okozza: a magyar autósok gyakran frusztráltak, agresszívvá és figyelmetlenné válnak a fogalmi szituációban, vagy megfélemlíti őket a többi autós meggondolatlan viselkedése.
Szerző(k): Varga Csenge