A horvát kiskereskedelem legdominánsabb szereplője tavaly is a Konzum Plus volt, 20-30 százalékos piaci részesedéssel – derül ki a horvát versenyhivatal elemzéséből. A legnagyobb haszonkulccsal pedig a pékárut és a cukrászati termékeket értékesítették a boltok az országban.
Szerző(k): Csernik-Varga AdriennÁlnyereményjátékot hirdettek a Penny nevében. Ezért is érdemes átismételni, hogyan lehet kikerülni az ilyen csalásokat.
Szerző(k): Csernátony CsabaEgy friss kutatás szerint a középiskolások és az egyetemisták a személyes jelenlétet részesítik előnyben, kevésbé preferálják az otthoni munkavégzést. Az év legvonzóbb munkahelyének az Audi Hungáriát választotta a PwC.
Szerző(k): Vámosi ÁgostonEgy fogyasztói kosár október végi levásárlása alapján az derült ki, hogy öt nagy Magyarországi áruházláncnál 6000 forint különbséggel lehetett vásárolni, ha valaki mindent egy helyen vett meg.
Szerző(k): Komócsin SándorAusztriában sok termék ára nominálisan is alacsonyabb, mint Magyarországon vagyis nem csak a fizetésekhez viszonyítva, így sok magyar jár át vásárolni a helyi diszkontokba, szupermarketekbe. A drágulás ugyanakkor nem kerülte el az osztrák alapélelmiszereket sem, a The Local cikke szerint 30-40 százalék is lehet az infláció.
Szerző(k): Szász PéterAz idei, nem várt mértékű árrobbanás nem csak a dolgozókat, de a munkaadókat is nehéz helyzetbe hozta, hiszen a korábban kialkudott bérek nagyon gyorsan vesztették el „versenyképességüket”. Eközben a meglévő és leendő munkavállalók egyaránt stabilitást, előrelépési és fejlődési lehetőséget várnak. A Lidl eddig is arról volt ismert, hogy a szektor átlagához képest egyedülálló ütemben és mértékben növeli munkavállalói bérét, de most egy új, munkavállalókat támogató juttatási csomaggal is támogatják őket.
Szerző(k): Szász PéterNagy változást indít el a Lidl egyes tejfélék palackjainak kupakjainál annak érdekében, hogy könnyebben és jobban újrahasználható nyersanyag keletkezzen a használat során. A változás valóban nagyon egyszerű.
Szerző(k): Komócsin Sándor, Csernátony CsabaÚgy tűnik, a Lidl az az áruházlánc, amely megkezdi az újratölthető termékek árusítását, amelyek olcsóbbá teszi az árukat amellett, hogy jelentősen visszaszoríthatják a műanyag flakonok használatát.
Szerző(k): Komócsin Sándor, Csernátony CsabaA megélhetési költségek emelkedésén belül kiemelt súllyal játszanak az élelmiszerek – azok számára is, akik ezeket árulják, azaz az áruházlánci dolgozóknak, akik egyben fogyasztók is. Béremelés, ingyenes étel és kedvezmények: körkérdésünkből kiderül, hogyan támogatják a magyarországi szupermarketek a dolgozókat a megélhetési válság idején.
Szerző(k): Molnár Csaba