Az új magyar légitársaság indulásának köszönhetően hetek óta a címlapokon szerepel a légiközlekedés. Ennek fejlődési lehetőségeiről, a Malév csődjének okairól, Ferihegy jövőjéről és a Sólyom által megcélzott charterpiac esélyeiről Turi Ferenc közlekedési tanácsadót kérdeztük.
Szerző(k): Szakonyi PéterVisszatér a Jet2.com Leeds-Budapest járata.
Szerző(k): MTIBudapest lemondhat arról, hogy a Liszt Ferenc Repülőtér Kelet-Közép-Európa légiforgalmi központja legyen, Bécs és Prága lenyúlta ezt a lehetőséget a magyar főváros elől. Jó esetben elkerülhető, hogy a Ferihegy a futottak még kategóriájába kerüljön.
Szerző(k): NAPIA német Hochtief eladta a Budapest Airportot is magában foglaló reptérüzletágát a kanadai PSP Investments nyugdíjalapnak.
Szerző(k): NAPIFigyelmeztető sztrájk kezdődött hétfőn hajnalban a Lufthansa német légitársaságnál, a munkabeszüntetés miatt valamennyi budapesti járatot törölték.
Szerző(k): MTIA most kezdődő nyári időszaktól több légitársaság is visszatér Ferihegyre, a légikikötő vezetői többek között egy iráni magáncéggel is tárgyalnak. Az utasszám azonban várhatóan nem múlja felül a tavalyit.
Szerző(k): Diószegi JózsefEgy új nemzeti légicég létrehozásához hiányzik a piaci rés és a megfelelő tőke, míg szaktudás még akadna − véli Bognár András (képünkön), a londoni ICF SH&E légiközlekedési tanácsadója, aki szerint a ferihegyi egyes terminál aligha nyit újra. Magyarországnak inkább a kiszolgáló és a repülőgépiparban volna keresnivalója.
Szerző(k): Domokos LászlóÚjraindulnak a közvetlen légi járatok Athén és Budapest között.
Szerző(k): MTI-EcoA Malév leállása ugyan veszteséget jelentett a budapesti repteret működtető cégnek, de így is 8,5 millióan fordultak meg Ferihegyen. A reptér üzemeltető szállodát is építene, de a bürokrácia gátolja.
Szerző(k): Diószegi József