Valamivel visszafogottabb, de továbbra is nagy növekedést vár a következő 10 évben a Wizz Airtől Váradi József alapító-cégvezető.
Szerző(k): Dzindzisz SztefanÖtödik sebességbe kapcsol a ferihegyi reptér az áruszállításban is. A jövő nyárra elkészülő Cargo City belépésével évi 200 ezer tonnára bővülhet a repülőtér áruforgalma.
Szerző(k): Szakonyi PéterA késések gyakoriságának növekedésére kell készülni az európai légiközlekedésben a lassú kapacitásbővítés következtében, 2040-re a mostaninál hétszer több járat indulhat akár két órával később a tervezettnél - közölte az európai légiirányítási ügynökség (Eurocontrol) az MTI híre szerint.
Szerző(k): Domokos ErikaA további években is nagyon jól mehet majd a légitársaságoknak: folyamatosan nőnek a bevételeik és egyre többen utaznak repülővel. Eközben olcsóbbak lesznek a repjegyek, ami a gépek zsúfoltságához vezet.
Szerző(k): Szabó DánielSzívük szakad a lengyeleknek azért, mert ha megépítik a tervezett új központi repülőterüket az ország közepén, akkor be kellene zárni a varsói Chopin repülőteret. A politikusok egy része azzal kampányol, hogy a főváros nem maradhat saját légikikötő nélkül.
Szerző(k): Barabás JúliaA tervezettnél két hónappal korábban, augusztus 1-jén átadhatják a budapesti repülőtér 2B terminálján épülő új utasmólót, amely több mint 10 ezer négyzetméterrel növeli a Liszt Ferenc-repülőtér területét – mondta Stephan Schattney, a Budapest Airport műszaki központjának igazgatója az MTI híre szerint.
Szerző(k): Domokos ErikaEmelkednek a légitársaságok kiadásai az olajárak növekedése miatt, de a magyar piacon jelen levő legnagyobb társaságok nem készülnek a jegyárak változtatására - idézi a Magyar Hírlap cikkét az MTI.
Szerző(k): Szepesi AnitaA Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) adatai szerint mintegy 5 milliárd dollárhoz nem jutnak hozzá a légitársaságok, mert egyes országok a hiperinfláció miatt nem engedik az országból kivinni az amerikai dollárt - írja az MTI.
Szerző(k): Szabó DánielA Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) szerint nagyon nehéz helyzetben van az európai légiközlekedés, mert a repülőterek és légi útvonalak túlzsúfoltak, túlszabályozott a jogi környezet, és több felesleges adóforma is nehezíti az üzemelést - írja az MTI.
Szerző(k): Szabó Zsuzsanna