A szállítás korlátozásának nincs közvetlen hatása az Európai Unió olajellátására. Nem áll fenn közvetlen probléma a két érintett ország esetében sem, mivel 90 napos tartalékuk van.
Szerző(k): Horváth TiborA Külgazdasági és Külügyminisztérium Tusványoson tartózkodó államtitkára beszélt az indokokról.
Szerző(k): G. É.Az állami büdzsé bevételeit tekintve átlagosak vagyunk a régióban, az ország GDP-jéhez képest azonban a magyar állam költi a legtöbbet a V4-országok közül, GDP-arányosan 49 százalékot. 2016 óta minden évben mi halmozzuk fel a legnagyobb GDP-hez viszonyított hiányt a V4-es országok közül, az EU-ban másodikak vagyunk. Itt sajnos nem előnyös a dobogón lenni.
Szerző(k): Horváth BalázsA túlzottdeficit-eljárással szembenéző országnak 112 milliárd euróval kéne csökkentenie az államháztartási-hiányt, ez az összeg megfelel a 2015. évi teljes magyar GDP-nek.
Szerző(k): Gulyas ÁbelSokszoros megtérülést ígérnek az űrkutatásba fektetett pénzek. Összefoglalónkból kiderül, hogy roppant drága egy asztronauta „űróradíja”, illetve az is, hogy jelentős hatással lehet a hazai iparfejlesztésekre az űrkutatási program.
Szerző(k): Balatoni LillaA Kreml szerint az energiahordozók Ukrajnán keresztül történő tranzitja már régóta manipuláció eszközévé vált Kijev számára, amelynek ezirányú lépéseit a Nyugat bátorította.
Szerző(k): Horváth TiborErre a hónapra még kipótolták az orosz szállítók a kőolajimportot Szlovákia és Magyarország irányába, az azonban erősen kérdéses, mi vár ránk augusztusban.
Szerző(k): Z. B.Akár 15 százalékkal rövidülő utazási időket remél a Bolt attól, hogy partnerségre lép a TomTommal, amelynek a közlekedési adatait felhasználva javítaná a szolgáltatásai minőségét. A Bolt több helyen megkapta már, hogy az Uber applikációja hatékonyabb, versenyképesebb, ám azokon a piacokon, amilyen a hazai is, különösen fontos lehet a technológiai háttér, hiszen befagyasztott árak mellett alapvetően meghatározhatja az ügyfél elégedettségét, hogy milyen gyorsan jut el A pontból B-be. Forrásaink szerint Budapesten ma még megfér egymás mellett a Bolt és az Uber, hiszen az idei nemzetközi turizmus már a Covid előtti 2019-es rekordév lendületét idézi, az ősszel viszont nagy feszültség várható, amikor drasztikusan csökken az utasok száma.
Szerző(k): Gyöngyösi BalázsMinden rutinját be kell vetnie Szijjártó Péternek: a Lukoilt, Ukrajnát és a Molt érintő tranzit-ügy megoldása nem egyszerű feladat. A Kreml szerint nincs is sok esély a tárgyalásos rendezésre.
Szerző(k): Sárosi Viktor