A jövő júliustól új rendszerben fizetnek útdíjat a tehergépkocsik. A személyautók és autóbuszok a jelenlegi e-matricás rendszerben maradnak. E járművekkel önkéntesen lehet majd átállni legkorábban a bevezetés után fél évvel. Az eseti használók így jelentős megtakarítást érhetnek el az e-matricás díjakhoz képest - közölte az NFM.
Szerző(k): NAPIA feszített költségvetési helyzetben sürgetővé vált a használatarányos útdíj bevezetése a kormány számára, ami hosszabb távon az autósoknak is további drágulást hozhat. A rendszer felállításának költsége viszont akár fél év alatt is megtérülhet.
Szerző(k): Ádám Viktor, Leszák Tamás, Sidó ZoltánFebruár közepéig összesen ötödével kevesebb autópálya-matricát váltottak az autósok Magyarországon, a heti matricák azonban közel félmilliárdos többletbevételt jelenthetnek.
Szerző(k): Diószegi JózsefVasárnaptól emelkednek az autópályák úthasználati díjai, és megszűnik a (D1-díjkategóriájú) személyautókra érvényes négynapos e-matrica. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) tájékoztatása szerint ugyanakkor a pótdíjfizetés határideje 30 napra nő.
Szerző(k): NAPI, MTI-EcoJóval többet kell majd fizetni a postai szolgáltatásokért jövőre, de emelnek a telefontársaságok is. A legkeményebb emelés az autópálya-matricáknál lesz, a MÁV viszont egyelőre titkolja, mennyivel drágít.
Szerző(k): Diószegi JózsefJanuár elsejével az euró/forint árfolyam változásához igazodva átlagosan 7,5 százalékkal emelkedik az autópálya e-matricák díja - közölte a fejlesztési tárca.
Szerző(k): Diószegi JózsefNégy éven belül már harmadszor tömeges letartóztatásra került sor a macedón autópálya-felügyeletnél, a csalást a főnökök irányították.
Szerző(k): Barabás T. JánosHosszabb távon a használatarányos útdíj bevezetése a cél.
Szerző(k): Ádám Viktor, NAPIA díjfizetés kiterjesztése és a díjmentes szakaszok megszüntetése is lehetséges megoldás lehet az útdíjfizetési rendszer átalakításánál.
Szerző(k): Diószegi József