2022. január 1-től díjkötelessé válik több magyarországi autópálya-szakasz az e-matrica rendszerben. Ez érinti a motorkerékpárokat, a személyautókat, a 3,5 tonna alatti tehergépkocsikat, a buszokat és azok vontatmányai.
Szerző(k): Szász PéterElindult a jövő évi országos és megyei autópálya-matricák előértékesítése. A vignettákat a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) saját online értékesítési felületén, ügyfélszolgálati irodáiban és viszonteladó partnereinél lehet megvásárolni. Az előre megváltott éves úthasználati jogosultságok 2022. január 1-jétől érvényesek - írja a hatóság.
Szerző(k): Szász PéterRendszerfejlesztés miatt szünetel az úthasználati jogosultságok értékesítése vasárnap hajnalban - közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) az MTI-vel csütörtökön.
Szerző(k): Szabó DánielJövőre ismét drágulnak az e-matricák méghozzá az idei augusztusi infláció mértékével. Ez már a második év, hogy a nyolcadik havi fogyasztói árindexhez igazítják az áremelést. Emellett többet kell fizetniük a fuvarozóknak, de a pótdíj összege is emelkedik.
Szerző(k): Szász PéterNem csak a pandémia által sújtott 2020-hoz, de 2019-hez képest is meglódultak a hazai e-matrica-bevételek idén, miközben nőtt a szabálykövetés. Az úgynevezett 60 perces szabállyal nagyon sok autós él. Nem szántják be ugyanakkor a feleslegesnek tűnő Veszprém megyei matricát, ahogy nem lesz a 10 naposnál rövidebb időtartamra szóló jogosultság sem. Bartal Tamással, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) vezérigazgatójával beszélgettünk, aki azt is elmondja, szerinte miért nem érdemes Magyarországon bevezetni az átlagsebesség-mérést és miért nem működne a megtett úttal arányos díj a személyautóknál.
Szerző(k): Szász PéterAz e-autopalyamatrica.hu portál a felhasználók kérdéseit, visszajelzéseit is figyelembe véve összegyűjtötte a nyári utazások legnépszerűbb célországainak autópályadíj-fizetéssel összefüggő alapvető tudnivalóit. Ausztria, Horvátország, Szlovénia, Szlovákia, Olaszország - minden, amivel tisztában kell lenni.
Szerző(k): Szabó DánielMiközben a kormány az ingyenes parkolással szerette volna az autózás felé terelni az embereket a tömegközlekedés helyett, az autópálya-használat ingyenessé tétele nem merült fel annak érdekében, hogy csökkenjen a helyközi járatok kihasználtsága. Az útdíj-bevételek - a márciusi emelésnek köszönhetően - nőttek, az e-matricából 17 százalékkal folyt be kevesebb pénz. A mobilparkolási-bevételek 38 százalékos esése pedig arról árulkodik, hogy az önkormányzatoknak valóban nagy érvágás volt a pénz megvonása. Közzétették a 2020-as adatok.
Szerző(k): Szász PéterKomolyabb veszteségek nélkül megúszta a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) - pontosabban a magyar állam - a pandémiát, már ami az autópályadíj-bevételeket illeti. A heti és havi e-matricák forgalma bezuhant ugyan, de az éves országos és megyei jogosultságokat adóké szárnyalt. A magyarázat is megvan: tavaly azért vették az emberek, mert Európát még nem érte el a vírus, most pedig azért, mert várják a nyitást. Autóbuszból azonban biztosan kevesebbet látunk idén a sztrádákon.
Szerző(k): Szász PéterVisszaáll az e-matrica eladások dinamikája, idén április 30-ig több jogosultságot adtak el, mint 2020 hasonló időszakában, ez az előértékesítéssel együtt közel 4,3 millió darab e-matricát jelent - derül ki a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) adataiból.
Szerző(k): Szász Péter