A Goldman Sachs profitja felülmúlta a Wall Street becsléseit, amit a kockázatvállalás, az ügyletek és a kötvénykereskedelem fellendülése táplált az első negyedévben, és ami 2021 vége óta a legmagasabbra emelte a részvényárfolyamot.
Szerző(k): Horváth TiborBár az Európai Parlament elsöprő többséggel fogadta el a mesterséges intelligenciáról szóló törvényt, az infokommunikációs szakjogász arra hívta fel az Economx figyelmét, hogy bizonyos, magas kockázatú AI-rendszerek esetében (például: egészségügy, bűnüldözés) a mesterséges intelligencia alkalmazását kategorikusan megtiltja a jogszabály.
Szerző(k): Drávucz PéterA fejlesztő OpenAI közlése szerint a chatbot válaszai közvetlenebbek és kevésbé bőbeszédű lesznek, így jobban fog hasonlítani az emberek közötti beszélgetéshez a vele való kommunikáció.
Szerző(k): Vermes ÁdámIgen bizonytalanná vált az Apple jövője az év elejére, ezért nem sokáig maradt a világ legértékesebb vállalata október után, mivel a kilátástalanságot keményen büntették a befektetők.
Szerző(k): Zádori BenceA mesterséges intelligenciát fejlesztő cégek hamarosan kifogynak az adatokból, amelyekkel a modelleket tanítják.
Szerző(k): Kovács ÁdámHa megértjük, hogy az AI nem rivális, hanem kisegítő munkatárs, sokkal nagyobb eredményeket érhetünk el, mint eddig.
Szerző(k): Kreivich OrsolyaAz adatvédelmi hatóság egyelőre csak egy bemutató erejéig ismerkedhetett meg az újításokkal, de a törvénymódosítást már most elengedhetetlennek tartják.
Szerző(k): L. K.Gőzerővel fejlesztik a cégek ügyfélszolgálati folyamataikat, így már átlagosan legalább négy különböző csatornán lehet elérni a nagy ügyfélforgalmat bonyolító magyar vállalatokat – állapította meg a KPMG friss magyarországi kutatásában. A különböző képességekkel rendelkező chatbotokat egyre több cég igyekszik mesterséges intelligenciával felruházni, ugyanakkor jelenleg a legnagyobb kihívás a vállalatoknak mégiscsak az, hogy saját belső működésüket optimalizálják. Nem elég ugyanis csupán az elérést biztosítani az ügyfélszolgálat felé, hanem valódi és gyors válaszokkal kell tudni előmozdítani az ügyfelek kéréseit, panaszait, érkezzen az bármely csatornán. Ráadásul mindezt függetlenül attól, hogy vállalaton belüli munkatárstól vagy külső ügyféltől, vásárlótól érkezik a kérés.
Szerző(k): EconomxA milliárdos szerint a mesterséges intelligencia jövőre már le fogja körözni az embereket. Két tényező azonban még keresztbe tehet ezeknek a folyamatoknak.
Szerző(k): Vermes Ádám