A járvány a munkaerőhiányra is hatással volt: a betöltetlen álláshelyek ma már nem azért maradnak tartósan üresen, mert nincs megfelelően képzett munkavállaló ezek betöltésére, hanem azért, mert az alacsony fizetek és a rossz munkakörülmények senkinek sem kellenek. Az adatok azt mutatják, hogy a képzettséget nem igénylő területeken nőtt, a tisztességesen megfizetett pozíciókban nem változott, vagy csökkent a munkaerőhiány.
Szerző(k): Nagy KristófAz alapdíj a budapesti taxik hétfői drágulásával a korábbi 1000-ről 1100 forintra, a kilométerdíj 400-ról 440-re, a percdíj pedig 100 forintról 110 forintra nőtt.
Szerző(k): EconomxCONTe-GO néven mobil és moduláris elektromosgépjármű-töltőállomást mutattak be Székesfehérváron. Az ázsiaiakkal nem tudnak versenyezni, de Európát bevennék vele. Olyan nagy forgalmú helyekre vagy rendezvényekre szánják, ahol nincs, és belátható időn belül nem is lesz telepített állomás.
Szerző(k): Hegedűs SzabolcsA vállalatok a carsharing (megosztott autó hozzáférés) alkalmazásával nemcsak a környezetvédelmet támogathatják, csökkenthetik költségeiket is, illetve cafeteriaelemként olyan dolgozóknak is lehetővé tehetik az autóhasználatot, aki egyébként nem jogosultak rá – olvasható a Jövő Mobilitása Szövetség elemzésében.
Szerző(k): EconomxAz autómegosztás egyre népszerűbb szolgáltatás Magyarországon mind a magán-, mind a céges felhasználók körében, egyre többen látják meg benne a költségcsökkentési és fenntarthatósági lehetőségeket. A terjedésnek azonban egyelőre komoly kerékkötője a parkolás és az azzal kapcsolatos nehézségek: a kizárólag lakossági engedéllyel használható közterületi parkolók, valamint a dedikált carsharing parkolók hiánya.
Szerző(k): Csernik-Varga AdriennMivel a mikromobilitási eszközök használata télen is előnyös, a Jövő Mobilitása Szövetség több biztonsági tanácsot is ad a kerékpárral és rollerrel közlekedőknek: így például a csúszós aszfalton a téli gumi használatát ajánlja, illetve az akkumulátorok megfelelő töltését.
Szerző(k): EconomxEgyre jobban félnek a dolgozók a munkahelyük megszűnésétől, de egyre inkább hajlandók költözni is a magyar munkavállalók egy jobb állásért. Mindez pedig nyomást helyez a cégekre, hogy olyan juttatásrendszereket dolgozzanak ki, amelyeket az emberek értékelnek is, mert ez egyszerre segíthet a toborzásban és a meglévő munkavállalók megtartásában.
Szerző(k): Szabó DánielMagyarországon a mobilitás legfontosabb eszköze továbbra is az autó, a magyar autósok csaknem kétharmada nem tudja kocsi nélkül elképzelni az életét a Robert Bosch Kft. megbízásából az autóhasználati szokásokról és az elektromobilitásról készült felmérés szerint.
Szerző(k): Tér DiánaGlobálisan és itthon is egyre többen fontolgatják új munkahely keresését. Igaz, míg a nemzetközi adatok arra utalnak, hogy e mögött sok esetben a pandémia hatására átértékelt professzionális és személyes célok és a felülvizsgált munkaerőpiaci pozíció állhat, addig nálunk továbbra is – globális összehasonlításban is kiugróan magas léptékben – a bérezés és a juttatások vezetnek a karrierdöntések során.
Szerző(k): Molnár Csaba