Megjelent a médiahatóság tavalyi évről készült jelentése, ami szerint a fiatalok médiafogyasztása nagyon kilóg a sorból. Azahriah mindent vitt, az Index a legolvasottabb online újság, a napilapoknál a Blikket veszik a legtöbben, a tévécsatornák közül a TV2 és az RTL is közel 50-50 milliárd forintnyi árbevételt ért el.
Szerző(k): Koncsek RitaA legújabb módszer szerint már azt a számot is hamisítani tudják, amit kiír a telefonunk képernyője.
Szerző(k): EconomxHazánkban is egyre elterjedtebb csalási módszer a phone number spoofing. A hívószám-hamisítás során nem a hívást kezdeményező valódi telefonszáma jelenik meg a készülékünkön, hanem egy másik, a hívó által előre beállított azonosító. A csaló azért hajtja végre a számcserét, hogy elnyerje a bizalmunkat: a beérkező híváskor a kijelzőn a telefonunk névjegyzékében egy közismert szolgáltató száma tűnik fel – látszólag.
Szerző(k): EconomxSokan digitális bennszülöttként jellemzik az alfa generáció tagjait, mivel az életük nagy része a különféle online platformokon zajlik. Ennek megfelelően mai fiatalok számára már nem feltétlenül az iskola szolgál a nyelvtanulás terepéül, hanem a digitális térben sajátítják el a nyelvi kompetenciáikat.Azonban, mint az onlineplatformok.hu-n publikált kutatások rámutattak, a tanári jelenlét még mindig elengedhetetlen az idegen nyelvek sikeres elsajátításához.
Szerző(k): EconomxA fiatalok közel fele tartja magát függőnek a digitális eszközök használatában, 58 százalékuk pedig nehezen bírja ki, ha egy órán át nem nézhet rá a telefonjára – derül ki „A fiatalok és a médiatudatosság” című kutatás eredményeiből. A tudatosság kialakítása a legfontosabb, amihez elengedhetetlen a médiaoktatás fejlesztése. Az iskola mellett a családnak és az államnak is kiemelt szerep jut: a szülőknek tájékoztatására, a gyermekeknek odafigyelésre és beszélgetésre is szüksége van a szakértők szerint.
Szerző(k): Horváth BalázsA kormányzat benyújtotta a Parlament elé a a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 2024. évi egységes költségvetéséről szóló törvényt, amiből többek között kiderül, mennyiből fog működni a jövőre az NMHH, valamint a Médiatanács és az Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaMagyarországon a Netflix és a Videa a legnépszerűbb, mindegyikük egymillió látogatóval büszkélkedhet, utánuk következik a sorban az HBO Max és a Disney+. Az NMHH az online filmek bűvkörét vizsgálta.
Szerző(k): Horváth TiborA deepfake a személy plágiuma, egy olyan médiatartalom, amely szimulálja az embert, ultrarealisztikus, és azt az érzetet kelti, mintha az, amit látunk, valóban létezne.
Szerző(k): Horváth TiborLejárt a felkészülési idő, így mostantól kötelező az online platformoknak megfelelnie a digitális szolgáltatásokról (DSA) és a digitális piacokról (DMA) szóló rendeleteknek.
Szerző(k): Zádori Bence