Mastercard Economics Institute: A fogyasztók az élményekre és az alapszükségletekre költenek legszívesebben a gazdasági kihívások közepette. Az online élelmiszervásárlásra fordított kiadások 70 százalékkal meghaladják a járvány előtti szintet, a repülőjegy-foglalások száma már a nyár folyamán 15 százalékkal a 2019-es szint felett volt.
Szerző(k): Herman BernadettA Kifli.hu háromszor gyorsabb növekedést mért az idei év első félévében mint a teljes FMCG szektor. A teljes gyorsan forgó termékpiac árbevétele január és június között 14,5 százalékkal nőtt és bruttó 570 milliárd forint forgalmat generált.
Szerző(k): Koncsek RitaAz online vásárlás felpörgése nem volna elképzelhető a raktározás és logisztika forradalmi áralakulása és automatizálódása nélkül. Az Amazon kezdeti sikerének kulcsa éppen az volt, hogy a raktári kiszolgálásban elsőként kezdett nagy számban robotokat használni. A raktári robotika azonban ma már olyan szinten elterjedőben van és olyan roham tempóban fejlődik, hogy abban a versenyben is csak egy ezredmásodperc döntött, hogy az egyik pionír rendszerben éppen hol, milyen termék polcról való levétele jelentette az egymilliárdodik rendelésteljesítési műveletet.
Szerző(k): Szabó M. IstvánRuhán, cipőn, utazáson és kulturális programokon spórolnának a magyar online vásárlók az év végéig: 76 százalékuk számít arra, hogy romlani fog az anyagi helyzetük. A legtöbben akár online is megvásárolnák a tanszereket, ha a bolti árnál olcsóbban kínálnák azokat a webáruházak.
Szerző(k): Vámosi ÁgostonMost még csak 49 csomagautmatája van Németországban a drogerie marktnak, jövőre már 700 lesz.
Szerző(k): Csernátony CsabaAz online vásárlók döntő többsége internetes keresők segítségével tájékozódik, a válaszadók fele a közösségi médiában és hírlevelekből is szerez információt, harmaduk a barátoktól, ismerősöktől kér segítséget, míg az influenszerek ajánlásai csak a megkérdezettek két százalékát befolyásolják. Többek közt ez derült ki a Bónusz Brigád és a GKID közös felméréséből - amit az MTI közölt.
Szerző(k): Szabó M. IstvánAz orosz-ukrán háború és az energiaárak megugrása következményeként várhatóan komoly áremelkedés jöhet az online kereskedők házhozszállítási díjainál. Ezért a csomagautomata-szolgáltatók nagyon jelentős ügyfélkört szipkázhatnak el a házhozszállítást végző futárcégektől, mivel utóbbiak esetében sokkal jelentősebb az üzemanyagár szerepe a költségek szerkezetében - hangzott el egy háttérbeszélgetésen.
Szerző(k): K. Kiss GergelyAz elmúlt két évben Magyarországon is nagy lökést kapott az e-kereskedelem, a hazai vásárlók is egyre többször és több mindent rendelnek online, sok webáruház azonban még mindig a hazai szegmensben erős és több okból kifolyólag nem lép a nemzetközi színtérre.
Szerző(k): Tér DiánaA Zalando, Európa egyik vezető online divat- és életmódplatformja, ma Magyarországon is megnyitotta kapuit a vásárlók előtt.
Szerző(k): Tér Diána