Csúnya játékba kezdtek a fogyasztókkal az élelmiszeripari cégek. Különösen a rágcsálnivalók gyártói váltak híressé arról, hogy ugyanazért az árért csökkentik a termékek adagját. De az is lehet, hogy titokban kicserélik az egyik összetevőt egy olcsóbbra.
Szerző(k): G. É.A PepsiCo Inc., a világ egyik legnagyobb üdítőital-gyártója az elemzők által vártnál nagyobb nyereséget ért el a harmadik negyedévben a csökkenő értékesítési volumen ellenére.
Szerző(k): L. K.Nem megy jól a PepsiCo sora a saját piacán: a túl gyakori áremelések miatt kezdenek elpártolni a márkától a fogyasztók.
Szerző(k): EconomxEddig meglepően jól teljesítenek az amerikai nagyvállalatok a negyedéves gyorsjelentési szezonban.
Szerző(k): Kovács ÁdámDollármilliárdokat vágott zsebre az egyik legnagyobb amerikai internetszolgáltató.
Szerző(k): Kovács ÁdámMárcius végéig a boltokban csaknem 600 kiszerelés-csökkentést rögzített a Nébih rendszere. Ehhez azonban nem muszáj a hivatal honlapját böngészni, március 1-je óta ugyanis egy újabb kereskedelmet érintő szakpolitikai intézkedés keretében „Vigyázzon, a termék kisebb lett!” felirattal szembesül minden vásárló, ha a szemügyre vett árucikk mérete vagy térfogata csökkent. Neve is van az egyre szűkebben szabott grammoknak és millilitereknek: zsugorinfláció.
Szerző(k): Gyöngyösi BalázsNégy európai országban is leállította a PepsiCo termékek értékesítését a Carrefour, a lánc elfogadhatatlannak tartja az áremelkedéseket. Megnéztük, hogy a külföldi árakkal összehasonlítva, a magyar havi átlagkeresetek ismeretében mennyibe kerül egy Pepsi és hogy ebből hány darab ilyen üdítőt vásárolhatunk meg itthon. Nem lepődtünk meg.
Szerző(k): Németh TamásA Carrefour a Pepsi üdítőitalokon kívül a Doritos és Lays chipseket, a Lipton teákat, valamint a Quaker gabonapelyheket sem értékesíti tovább négy európai országban.
Szerző(k): Vermes ÁdámA Red Bull Racing idei Forma-1-es dominanciája közvetlenül tükröződik a csapat névadó energiaitalának nagyobb eladásában. A csapat a legjobb reklámhordozója a gyártónak.
Szerző(k): Economx