Gyakorlatilag összeomlottak a magyarországi autókölcsönzők a járvány miatt 2020 tavaszán, közel 1,5 évig csak különböző túlélési stratégiákkal voltak képesek fenntartani működésüket, azt is takaréklángon. Most a turizmus bár újraéled, de a szektort is sújtja az új autók drágulása és hosszúra nyúlt szállítások. Többek között erről beszélt a Napi.hu videopodcastjában Sződi János, a Magyar Autókölcsönzők Egyesületének elnöke, az Avalon Rent a Car(e) társtulajdonosa és ügyvezetője. Emellett szó lesz a videóban a bérelt autókat kifosztó bűnbandákról és az elektromos autók hiányáról is.
Szerző(k): Szász PéterLehet-e cafeteria elem a home office? Miért jobb egy jó parkolóhely, mint a céges csocsóasztal? A cafeteria rendszer évről-évre változó szabályozásai sokak számára átláthatatlan dzsungellé tették a béren kívüli juttatásban rejlő lehetőségek megértését, és így már az is teljesen normálisnak tűnik, hogy főként az utazásra, üdülésre, rekreációra, feltöltődésre kitalált SZÉP-kártya az élelmiszerboltok kasszájánál is gyakori fizetőeszközzé degenerálódott. Az már csak hab a tortán, hogy a kifejezés elhasználódása ellenére, aki a cafeteriát kapja, az mindig többet és többet akarna belőle, aki viszont nem, az már nem is érzi, hogy miről marad le. A Napi.hu friss podcastjába Fata Lászlót hívtuk meg.
Szerző(k): Szabó M. IstvánMiután nemcsak az energetikai újságírók mantrája, hogy a gázról és olajról, de az egész energetikáról alkotott eddigi képünk is alaposan megváltozik, hanem gyakorlatilag ez lett a mainstream hírfolyam egyik legfontosabb témája, érdemes tisztázni néhány alapvető dolgot. Naponta érkeznek olyan információk, értesülések és olvasatok, amelyektől a helyzet csak még bonyolultabbnak tűnik; akár olajról, akár földgázról esik szó. A Napi.hu friss videós podcastjába ennek feloldására és enyhítésére hívtuk be Pletser Tamást, az Erste Bank olaj és gázipari elemzőjét.
Szerző(k): Szabó M. IstvánNégy év után ugranak a budapesti taxis tarifák, követve az elmúlt évek béremeléseit és természetesen az üzemanyag árának megugrását, amelyet már nem sokáig tud kordában tartani a kormány hatósági árazása. A fix díjakat sok kritika éri, többek között a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) is megszólalt az ügyben. Vannak azonban vitathatatlan előnyei is egy olyan piacon, mint a személyszállítás. Többek között ez is kiderül a Napi.hu videopodcastjából, amelynek vendége Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) elnöke.
Szerző(k): Szász PéterOroszország Ukrajna elleni háborúja miatt számos szankciót kénytelen elszenvedni. Az érzet az, hogy minden, ami orosz, azt tiltólistára kerül. Finnországban egy áruházlánc például az összes, egyébként népszerű orosz árut levette a polcairól, mostanra pedig már több mint 500 nemzetközi cég vonult ki Oroszországból. Na de mit kellene kezdeni - egyáltalán: kell-e kezdeni valami mást, mint eddig - Ulickájával, Pelevinnel, Dosztojevszkijjel? Erre keressük a választ a kortárs orosz irodalom legjelentősebb hazai műfordítójával, a Helikon Kiadó vezetőjével, M. Nagy Miklóssal.
Szerző(k): Szabó M. IstvánElképzelhetetlen vagyonokat érhet néhány éven belül a metavaerzumnak nevezett virtuális tér, amiben keveredik a virtuális valóságtól kezdve a kriptopénzeken keresztül az egyre felkapottabb NFT piacokig minden, és ezeknek mindennemű esetleges alkalmazása. Nagy cégek már most dollármilliárdokat ölnek abba, hogy megalapozzák az új internetnek is nevezett térben a dominanciájukat. A Napi.hu video podcastjában ezúttal a metaverzum témáját jártuk körbe David Taylor, a Limitless társalapítójával.
Szerző(k): Rácz GergőAmikor a Renault az egész vállalatcsoport kapitulációs összegének harmadát, mintegy 3 milliárd eurót kénytelen Oroszországban hagyni, vagy amikor zöld rendszámot kaphat egy 30 milliós új BMW (530e Xdrive), pedig épp csak 50-60 km-t képes elketyegni villanymotorral, akkor mindenféle kockázat nélkül állítható, hogy az autóipar őrült nagy bajban van. Mindenre nincs válaszunk, de a Napi.hu videós podcastjában Várkonyi Gábor autóipari szakértő minden fontos kérdésre válaszolt.
Szerző(k): Szabó M. IstvánMa CSR-re váltunk, és a Napi.hu idei éves társadalmi felelősségvállalási kreditjéből fogyasztva egy olyan témát próbálunk meg kellő mélységben kibeszélni, ami céges alkalmazottként talán fel sem tűnik, és amivel olykor csak a céges ünnepeken, rendezvényeken, összetartások alkalmával találkozunk. Pedig sokkal többször kellene. Legalábbis így véli a Napi.hu videós podcastjának mai vendége, a Good Impact anyukája, a Civil Impact Nonprofit Kft. alapító-ügyvezetője, Kiss Gyöngyvér.
Szerző(k): Szabó M. IstvánAz elmúlt években sokkal több minden történt a magyar borpiacon, mint az azt megelőző másfél két évtizedben összesen. A pandémia, a gasztronómia és a turizmus megroppanása, de az állami birtokfejlesztési támogatások és a piaci átalakulások mind-mind faragták a borászati szektort. Mindeközben egyre általánosabbá váltak a borakciók. Utóbbiak annak ellenére is folytatódnak, hogy minden borkereskedő tudja, hogy azok könnyen tönkreteszik a portéka piacát. A Napi.hu mai videó podcastjának vendége Radosevics Radován, aki az ezredfordulón az újságírást lecserélte a borkereskedő szakmára, és aki azóta szisztematikusan építi a "Radován-birodalmat".
Szerző(k): Szabó M. István