Orbán Viktor és Matolcsy György tegnapi bejelentésébe a bevételnövelésen túl egy kis országimázs is \"belecsúszott\": az aromásított szeszes italok adója ugyanis nem öt, hanem ötven százalékkal lesz magasabb, ami azt jelenti, hogy a kormány deklaráltan támogatni akarja a pálinkapiacot.
Szerző(k): F. Szabó EmeseNincs valós veszélye annak, hogy Magyarország mellett Románia is gyárthasson és értékesíthessen majd az Európai Unióban pálinka márkanéven valódi gyümölcsből készített párlatot, bár a románok is árusítanak a „tuica" (ejtsd: cujka) mellett „palinca" nevű égetett szeszes italt. Az EU – ugyan még nem hivatalosan – hozzájárult ahhoz, hogy Magyarországon kívül csak Ausztriában lehessen használni a pálinka nevet a tisztán gyümölcsből készült szeszekre.
Szerző(k): Tóth László LeventeMagyarországnak egyértelműen az az érdeke, hogy a pálinka márkanév alatt csak magyar termékeket lehessen értékesíteni, de az való igaz, hogy az erdélyi területeken - sőt Bánátban is - komoly hagyományai vannak a házi pálinkafőzésnek - mondta el a NAPI Online-nak Barabás Attila, a Győri Likőrgyár Rt. vezérigazgatója azzal kapcsolatban, hogy Románia is ragaszkodik a Magyarország által levédeni kívánt pálinka márkanévhez.
Szerző(k): Kolozsi PálRománia is ragaszkodik a pálinka márkanévhez, és az ország EU-főtárgyalója, Vasile Puscas már meg is kongatta a vészharangokat: a magyarok meg akarják szerezni a pálinka monopóliumát. Az egyik legbefolyásosabb román lap szerint ügyelni kell arra, hogy a pálinka nehogy a tokaji bor sorsára jusson, azt ugyanis a cikkíró szerint a magyarok 'elcsaklizták' az olaszoktól - írja az mno.hu internetes oldal az MTI-re hivatkozva.
Szerző(k): Kolozsi Pál