A szolgáltató által kínált mobilinternetes adatjegyek hirdetésében félreérthetően tájékoztatta az ügyfeleit. Azt pedig elhallgatta, hogy nem egyszeri, hanem megújuló szolgáltatást árul. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ezért 15 millió forintos bírságot szabott ki a cégre.
Szerző(k): Szabó DánielAz Aldi logója megújul, a dizájnváltás nemcsak a magyar emblémát, hanem az Aldi Süd vállalatcsoporthoz tartozó mind a kilenc ország logóját érinti - jelentette be a társaság.
Szerző(k): K. Kiss GergelyA GVH jogsértőnek ítélte a Magyar Telekom Nyrt. összehasonlító reklámjait, mert azokban a társaság nem tárgyilagosan hasonlította össze saját és versenytársai 4G mobilinternet-hálózatát. Az „A Telekom 4G mobilinternetet választják a legtöbben. Bízd rá magad!” szlogenű kampánnyal elkövetett jogsértésért 35 millió forint bírságot szabott ki a GVH a Telekomra. A Magyar Telekom jelezte az MTI-nek, várhatóan bíróságon támadja meg a határozatot.
Szerző(k): Domokos LászlóAz emberek a termékmegjelenítések közül a virtuális reklámokat találják a legirritálóbbnak - ez az eredménye a Nemzeti Média- és Hírközlési hatóság (NMHH) Médiatanácsának megrendelésére készült kutatásnak.
Szerző(k): Papp ZsoltJogsértő állítások miatt bírságolta meg a GVH a Medosan termékek és Reduline36 hirdetőit. A törvényileg kiszabható bírság maximumában állapították meg a pénzbüntetést. A cégek összesen 32 milliót fizethetnek.
Szerző(k): Domokos ErikaEgy sztár séf és egy gasztroblogger bevonásával indítja el új reklámkampányát a Lidl Lengyelországban. A két celeb a hagyományos és a modern konyha trükkjeit állítja szembe egymással.
Szerző(k): Barabás JúliaFebruár 3-tól kampányolhatnának a 2024-es olimpiára pályázó városok a nemzetközi sajtóban, Budapest azonban egyelőre nem indítja el ezt a kampányt - derül ki a Budapest 2024 Nonprofit Zrt. vasárnap kiadott angol nyelvű közleményéből, amit a nemzetközi sajtó idézett.
Szerző(k): Papp ZsoltA Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a Standard Products and Solutions Kft. megalapozatlanul reklámozta egyes termékeit gyógyító hatásokkal, megtévesztette a fogyasztókat a termékek kedvezményes megvásárlásának lehetőségéről, valamint elhallgatta, hogy a fogyasztók a vállalkozás székhelyén vettek részt árubemutatón, így nem élhettek elállási jogukkal. A jogsértésekért a vállalkozásra 33,592 millió forint bírságot szabott ki a GVH, és egyúttal megtiltotta a jogsértő gyakorlatok folytatását.
Szerző(k): EconomxIdén január 1-jétől a reklámok adóztatása még szigorúbban ellenőrzötté vált, melynek akár a nemzetközi hátterű hazai vállalkozások csoportszintű marketingrészlegei is áldozatul eshetnek - figyelmeztet a Leitner + Leitner a szakmai blogján. Ugyanakkor az adótanácsadó szerint az uniós felfüggesztés óta a kormány nem módosított a szabályozáson, így az egész adó jövője bizonytalan.
Szerző(k): Economx