Nagyot csörtézik egymással az Európai Unió és a Twitter, elvileg a félretájékoztatási kódexről van szó, de nyilván szerepelnek egyéb szempontok is. Az infokommunikációs szakjogász a Napi.hu-nak elmondta, a kódex miatt nem, ám az európai törvények és rendeletek alapján bizony lehetséges a bírság, a tiltás.
Szerző(k): Drávucz PéterA hazai reklámszektorban új etikai kódex lép életbe hamarosan, az új rendelet szigorúbb szabályokat ír elő az egészséges testkép, az étrend-kiegészítők, a járművek és a kozmetikumok reklámozásánál is.
Szerző(k): EconomxJúnius 25-től a fogyasztóvédelmi törvény hatályba lépő módosítása úgynevezett képviseleti kereset indítására ad lehetőséget.
Szerző(k): Drávucz PéterEgy friss bírósági ítélet megerősítette a GVH 22 milliós bírságát, amit a BrightWhite otthoni fogfehérítő rendszer forgalmazóira szabott ki. Mind az ítélet, mind a GVH a reklámozás tisztességére figyelmezteti a véleményvezéreket.
Szerző(k): Drávucz PéterA Google tízmillió dollárt keresett a terhesség-megszakítással kapcsolatos megtévesztő hirdetésekkel.
Szerző(k): Varga CsengeJúnius 30-án hatályba lép az új reklámetikai kódex, számos fontos újítással bír majd, az egyik vadonatúj szakasza: a „Reklámozás influenszerrel”. Helyretették, hogy miképp kell értelmezni az influenszereket és a velük történő üzleti együttműködéseket.
Szerző(k): Drávucz PéterA Fővárosi Közgyűlés nem szavazta meg a NER közeli vállalkozó pályázatát, a Fidesz azonban tett róla, hogy még nyerjenek pár évet a veszélyhelyzetre hivatkozva.
Szerző(k): Horváth BalázsEgy évközi előrejelzés szerint 3,3 százalékkal bővülhet az idén a globális reklámpiac, a tavalyi 7,9 százalékos bővülés után, a reklámköltések értéke elérheti a 728 milliárd dollárt.
Szerző(k): EconomxA hosszabb reklámok a már jól megszokott két rövidebb hirdetés helyett jelennek majd meg. A vállalat a videók szüneteltetésekor is megjeleníti majd a hirdetéseket.
Szerző(k): Horváth Balázs