A három legnagyobb hazai médiaszolgáltató fizetné a tervezett reklámadó háromnegyedét - a Napi.hu számításai szerint. A várható 10,8 milliárd forintos adóbevétel a médiapiacot komolyan átrendezheti, de az államháztartást nem rengeti meg.
Szerző(k): EconomxL. Simon László fideszes kultúrpolitikus beterjesztette a kormány reklámadóról szóló tervezetét – az adót már augusztus 20-ánfizetni kell a magyar médiumoknak.
Szerző(k): EconomxHétfőn egyéni képviselői indítvány formájában nyújtják be az Országgyűlésnek a reklámadóról szóló törtvényt - tudta meg az atv.hu. A kormány szerint túl nyereségesek a médiumok.
Szerző(k): EconomxLázár János miniszterelnökségi államtitkár továbbra is tárgyal a Reklámszövetséggel a reklámadóról, annak bevezetésről később születhet döntés.
Szerző(k): NAPINem kerül a Parlament elé a tavaszi ülésszakban a reklámadó bevezetéséről rendelkező jogszabály. Ez egyben azt is jelenti, hogy egyelőre véget értek a Magyar Reklámszövetség és a miniszterelnökséget vezető államtitkár közötti egyeztetések. Ha a kormány ősszel újra napirendre tűzi a kérdést, folytatódnak majd a tárgyalások.
Szerző(k): InforádióA közteher bevezetése ellehetetlenítené a médiavállalkozások egy részét.
Szerző(k): Diószegi JózsefA Magyar Lapkiadók Egyesülete szerint több sebből is vérzik a reklámadó újabb tervezete, s az is kérdés, hogy az ennek alapján megszülető szabályozás megfelelne-e az uniós normáknak.
Szerző(k): Diószegi JózsefA nagy tévécsatornák veszteségét növelné tovább a kormány reklámadóterve, többségük (néhány kivétellel) a cégbírósági adatok szerint eleve veszteségesen működött az elmúlt évben, miközben bevételük is csökkent.
Szerző(k): Diószegi JózsefA nemzetgazdasági miniszter szeretné elérni, hogy ne legyen semmilyen hiány a költségvetésben, s nagyon várja, hogy Brüsszel után a hitelminősítők is lépnek majd - derül ki Varga Mihály Népszabadságnak adott nyilatkozatából.
Szerző(k): MTI-Eco