Románia jó úton halad afelé, hogy autógyártói idén több mint félmillió autót állítsanak elő. Ezzel jócskán meghaladnák az 2019-es, azaz a koronavírus-járvány előtti utolsó békeévben gyártott mennyiséget.
Szerző(k): Komócsin SándorTovább lassult Magyarország, Románia, Lengyelország és Csehország gazdasági növekedése is a harmadik negyedévben, az országok euróövezeti kereskedelmi függősége alapján pedig valószínűleg nem kerülhető el a recesszió.
Szerző(k): Csernik-Varga AdriennRomániában egyszerre csökken az elektromos energia felhasználása és termelése, a legfőbb probléma, hogy nem sikerült annyi megújuló forrást üzembe helyezni, amennyi szénerőmű-kapacitás kiesett a termelésből.
Szerző(k): Komócsin SándorA román bruttó hazai termék (GDP) a nyers adatok szerint 4 százalékkal nőtt a harmadik negyedévben a tavalyi év azonos időszakához mérten - közölte kedden a román országos statisztikai intézet gyorsjelentésében. Magyarországon az éves GDP-növekedés pont így 4 százalék lett, de az előző negyedévhez képest zsugorodott a magyar gazdaság, míg a román növekedni tudott.
Szerző(k): Szabó DánielRománia előkelő helyen van az Európai Unióban a legnagyobb mezőgazdasággal rendelkező országok sorában, így megelőzi Magyarországot is, bár a termelés hatékonyságában nem áll valami fényesen az ország nyugati versenytársaihoz viszonyítva.
Szerző(k): Komócsin SándorA Román Nemzeti Bank felfelé módosította idei és jövő évi inflációs előrejelzését, így erre az évre 16,3 százalékos fogyasztói árindexre számít – közölte Mugur Isarescu, a jegybank kormányzója hétfőn.
Szerző(k): Szász PéterRomániában visszaesett a kerékpárok értékesítése 2022-ben megszakítva az ezt megelőző évek szárnyalását. Szakértők szerint a kereslet gyengülése átmeneti jelenség. Erdély bicikligyártó nagyhatalom.
Szerző(k): Komócsin SándorÚgy tűnik, Románia nemzeti légitársasága menthetetlen, a másfél évtizede tartó veszteségsorozatot újabb siralmas év követhetni, aminek nyomán esetleg el kellene gondolkodni a csőd beismerésén.
Szerző(k): Komócsin SándorA Dacia - amit lehet nevezni a Renault "jó ár-érték arányú" márkájának - komolyan hozzájárult a cégcsoport profitcéljainak eléréséhez. A Dacia árrése jelenleg 10 százalékos, de 2030-re ezt - Luca de Meo vezérigazgató szerint - 15 százalékra tudják feltornázni. Ezen a szinten a BMW és a Mercedes tanyázik - írja az Autonews.
Szerző(k): Szász Péter