Major Róbert szerint a büntetés elmaradhatatlansága lenne a legvisszatartóbb erő. A közelmúltban számtalan gyorshajtásos baleset történt, a legnagyobb visszhangot mégis az a halálos tragédia kapta, amelyben két gyorshajtó versenyzett az Árpád hídon, de egyikük elveszítette uralmát a jármű fölött. A kocsi felborult és a szalagkorlátot átszakítva elvette egy, a kerékpárútként is szolgáló járdán épp arra tekerő kerékpárost.
Szerző(k): EconomxSúlyos sérüléseket szenvedtek azok a buszvezetők, akiket az agresszív utasok bántalmaztak. A Volánbusz közleményben reagált a történtekre és jelezte, hogy mindent megtesz a munkavállalók védelmében.
Szerző(k): Varga CsengeAz erős autó teljesítményét nem kötik a sofőr rutinjához vagy intelligenciájához.
Szerző(k): EconomxHa ez nem jön be, még mindig hozhatunk sofőröket Indiából.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaAnnak ellenére szigorítanak a KRESZ-szabályokon, hogy statisztikai adatok szerint idén csökkent a vasúti átjárókban történt halállal végződő balesetek száma, míg tavaly 54 balesetben 19-en vesztették életüket, idén 31 balesetből egy volt halálos kimenetelű.
Szerző(k): EconomxÓriási a sofőrhiány Magyarországon. Vajon beválnak-e a B kategóriás jogosítvánnyal rendelkezők?
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaMagyarországon tudomásul kellene venni, hogy a vezetés nem alanyi jog, mégpedig azért, mert nem mindenki alkalmas a vezetésre – hangsúlyozta érdeklődésünkre dr. Csordás Levente közlekedési szakjogász, aki szerint az Árpád-hídi gázolásnál a sofőr a sebesség megválasztásával maga is utassá vált a saját autójában.
Szerző(k): Drávucz PéterÉvtizedes probléma nemcsak hazánkban, de az egész kontinensen a sofőrhiány, mely az egész szállítmányozási szakmát masszívan érinti. A 2010-es évek elején az osztrák és a magyar kamionos fizetések között sokszor szorzós különbség volt, így akkor számos magyar sofőr külföldre költözött a magasabb bérért. Most az indiaiak kerültek előtérbe.
Szerző(k): EconomxA karnatakai Nemzetközi Migrációs Központ, az indiai kormány készségfejlesztési vállalkozási és megélhetési osztályának részlege, első alkalommal indított toborzást teherautó- és buszvezetők számára, akik két európai országban szeretnének munkát vállalni.
Szerző(k): Horváth Tibor