Januárban megugrott az európai autóeladások száma, miközben az elektromos autók iránti kereslet is helyreállt a tavalyi visszaesés után. Korai lenne temetni még az európai autógyártást.
Szerző(k): Fellegi TamásA Halcyon Concept egy felsőkategóriás elektromos szedán áramvonalas karosszériával és futurisztikus részletekkel.
Szerző(k): Vermes ÁdámA Stellantis 1,6 milliárd dollárért 21 százalékos részesedést vásárol a Leapmotor kínai elektromosjármű-gyártó cégben. A cégek közös vállalatot alapítanak a Leapmotor termékek Kínán kívüli gyártására és értékesítésére.
Szerző(k): EconomxAkkumulátornyersanyag-bányákat vásárol Brazíliában a Volkswagen és a Stellantis autógyártó konszern. Mindkét vállalat az elektromos autóihoz szükséges akkumulátorok nyersanyagszükségletét kívánja biztosítani a befektetéssel.
Szerző(k): Varga CsengeA Stellantis felvásárolja a magyar aiMotive startupot. Azt nem közölték, hogy mi a vételár.
Szerző(k): Szabó DánielA Stellantis vezére szerint az európai autóipar számára az a legnagyobb kihívás, hogy lemarad a kínaiak mögött, ez pedig semmiképpen sem segíti, hogy erőforrásaik egy részét az Euro 7-es norma szerinti autók fejlesztésére kell fordítaniuk, amelyeket úgyis betiltanak 13 év múlva.
Szerző(k): Szász PéterA Stellantis autóipari konszern leszerződött azzal a céggel, amely a Mercedes önvezető rendszeréhez is szállít eszközöket. Márpedig a stuttgarti márka volt az első amely megszerezte az európai jóváhagyást a 3. szintű autonóm vezetéshez. A Stellantis ráadásul egy továbbfejlesztett változatot kap 2024-től.
Szerző(k): Szász PéterA Fiat Chrysler Automobiles amerikai vállalata pénteken bűnösnek vallotta magát bűnszövetségben való bűnrészességben, és mintegy 300 millió dollárt fog fizetni egy vádalku keretében, hogy szabaduljon az amerikai igazságügyi minisztérium többéves dízel-kibocsátási csalási vizsgálatától - írja a Reuters.
Szerző(k): Szabó DánielMár korábban is hallani lehetett arról, hogy az autóipar úgy próbál úrrá lenni a chiphiányon, hogy a kocsikat bizonyos funkciók nélkül szállítják le a vevőknek és később pótolják azokat akár a szervizben akár szoftveres frissítéssel. Most a BMW tesz így, ráadásul a prémium kategóriás kocsikból egy nagyon fontos dolog hiányzik.
Szerző(k): Szász Péter