„Meglévő igényeknek tesz eleget az új lehetőség. A felhasználási célok szélesítésével egy új réteg is megjelenhet a lakás-előtakarékossági piacon. Mindez növeli a keresletet és szélesíti az ügyfélkört” – mondta az Economxnak Morafcsik László, a Fundamenta-Lakáskassza vezérigazgatója a jogszabály-módosításról, amely többek között lehetővé teszi az előtakarékoskodók számára, hogy megtakarításukat üdülő felújítására vagy vásárlására használják fel. Interjú.
Szerző(k): Horváth BalázsSajnos bejöttek az előzetes jóslatok: az egy évvel korábbihoz viszonyítva 8,2, az előző hónaphoz képest 2,7 százalékkal mérséklődött szeptemberben az építőipari termelés volumene a Központi Statisztikai Hivatal gyorsjelentése szerint.
Szerző(k): G. É.A Neom vezérigazgatója, Nadhmi al-Nasr hat év után lemondott posztjáról. A projekt vezetői szerint ez a lépés biztosítja a működés folytonosságát, agilitását és hatékonyságát. Szaúd-Arábia ambiciózus sivatagi nagyvárosval kapcsolatban egyébként az év elején visszafogták a korábbi célokat.
Szerző(k): L. K.Utolsó perceiket élik a horgászstégek. November 18-tól lejár a türelmi idő velük szemben, elkezdik kiszedni őket a Balatonból.
Szerző(k): L. K.A Budapesti Ingatlan Tanácsadók Egyeztető Fóruma (BIEF) az irodapiac után a harmadik negyedévre vonatkozóan közzétette az ipari-logisztikai ingatlanpiaci statisztikákat is. Ellentétben az irodapiaccal, itt jelentősebb új állománnyal számolhatunk.
Szerző(k): Farkas TiborAz Állami Duma elfogadta a Kim Dzsongun vezette országgal kötött stratégiai partnerségről szóló szerződést. Már csak a felsőház jóváhagyására vár a kölcsönös katonai segítséget előíró megállapodás.
Szerző(k): Gulyas ÁbelA november elején kezdődő év végi kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampány mintegy 800 ezer gépjárművet, köztük több mint 400 ezer személygépkocsit érint; az év végi váltási időszakban 70-80 ezer szerződésváltásra számítanak a szakértők.
Szerző(k): L. K.A kérdés már csak az, hogy befogadja-e valamelyik tóparti település az idei nyáron már százezernél is több látogatót vonzó fesztivált.
Szerző(k): G. É.Egyre kisebb hangsúly kerül a gépjármű-felelősségbiztosítási kampányokra. Pont emiatt egyre több ügyfél fizet magasabb díjat az elérhető alacsonyabb díjnál. A Groupama kutatása szerint az ügyfelek 98 százaléka árérzékeny, ráadásul nem a jövedelmi helyzet meghatározó.
Szerző(k): Horváth Balázs