Európában az első, világszinten pedig a második sertésfeldolgozó a kaposvári Kometa, amelyik zöld minősítésű kötvénnyel lépett a piacra. A társaság a bevont 12 milliárd forint forrásból megduplázná kapacitását, több száz új munkahelyet hozna létre, nem mellesleg 3 éven belül maradéktalanul hasznosítaná a hulladékot és 30 százalékkal csökkentené a szén-dioxid-kibocsátását.
Szerző(k): Domokos LászlóCsak Arizónában már több mint 56 ezer munkavállaló kötődik közvetlenül a megújuló energiatermeléshez és szolgáltatáshoz, és ez a szám fel fog robbanni, ha a szenátus elfogadja a fosszilisből a tiszta energiába átmenetet támogató törvényt elfogadja.
Szerző(k): Szabó M. IstvánAz elektromos autókkal szemben gyakran felmerülő érv, hogy miközben helyben nem szennyez, a gyártás során rendkívüli módon terheli a környezetet, ráadásul az akkumulátorokkal is kezdeni kell valamit, ha tönkremennek. Ezek az aggályok nagyrészt alaptalanok - derül ki a norvég Faktis összeállításából, amelyet a villanyautosok.hu idéz.
Szerző(k): Szász PéterNégy légitársaság - az easyJet, a Ryanair, a Jet2 és a Wizz Air - az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetséggel (T&E) közösen azonos szabályokat szorgalmaz az európai repülőterekről induló valamennyi járatra.
Szerző(k): Szepesi AnitaFontos tétel az áramhálózat digitalizációja, de új lehetőségek nyíltak az autóipar, valamint az élelmiszer-, gyógyszer- és vegyipar automatizálásában is, hogy az e-jármű töltési szektort ki ne felejtsük. Ezeken a területeken nagyon megy most a Siemensnek – mondta el Jeránek Tamás, a Siemens Zrt. elnök-vezérigazgatója, hozzátéve: a megoldókulcs az, hogy gyorsabban kell kutatni és fejleszteni. De az is igaz, hogy mindehhez több pénz is kell.
Szerző(k): Szabó M. IstvánAz EU 27 tagországából 15 - köztük Magyarország - továbbra is sokkal inkább támogatja a fosszilis energiahordozókat, mint a megújuló energiák terjedését. Az uniós számvevőszék jelentése szerint e támogatások nemcsak aláássák az átmeneti időszakra vonatkozó célok elérhetőségét, de megdrágítják a tiszta és energiahatékony technológiák használatát is.
Szerző(k): Szabó M. IstvánAz Európai Autógyártók Szövetségének igazgatója arra hívta fel az Európai Parlament környezetvédelmi bizottságában ülő politikusokat, hogy felesleges az autóipari vállalatok sanyargatásán törni a fejüket, ha nem teszik hozzá az autózás infrastruktúrájáért felelős kormányok sanyargatását is.
Szerző(k): Komócsin SándorBár csupán egyetlen öregecske nukleáris blokkja van Hollandiának, de a rekord ideig alakuló új kormány úgy véli, az országnak szüksége volna még kettőre.
Szerző(k): Szabó M. IstvánA világelitbe tartozó ausztrál vasércbányászati cégek úgy gondolják, megérett az idő arra, hogy akkumulátoros, elektromos hajtású vontató mozdonyokkal szállíttassák a nyersanyagukat a bányáikból a piacra. A lépés nem csak azért meglepő, mert a gigantikus méretű és erejű vontatómozdonyok piacán még épp csak megjelentek azok a cégek, melyek e technológiát kínálni kezdték, hanem mert a bányavállalatok eddig nemigen foglakoztak az energiatakarékossággal.
Szerző(k): Szabó M. István