Október végégig még elkerülhetik a legnagyobb német autóipari vállalatok, hogy bepereljék őket, de ehhez azt kellene vállalniuk, hogy az évtized végéig leállnak a fosszilis üzemű motorok gyártásával.
Szerző(k): Szabó M. IstvánA Duke Energy az észak-amerikai energiaszolgátatás egyik ismert szereplője: az észak-karolinai központú villamosenergia- és földgázipari holding több mint 58 GW energiatermelő potenciállal rendelkezik, összesen 7,2 millió ügyfelet lát el és több mint 400 ezer kilométernyi hálózatot kezel. Nos, most dönthetnek úgy, hogy az évtized végére a tevékenységükből származó szén-dioxid-kibocsátásuknak mintegy háromnegyedét végérvényesen megszüntetik.
Szerző(k): Szabó M. IstvánHollandiában a reklámfelügyeletnek torkán akadt az a Royal Dutch Shell Plc reklámkampány, melynek ígérete, hogy az ott tankoló autósok némi felárért cserébe megválthatják a vásárolt üzemanyag karbonlábnyomát. Az ítélet első fokon született, de a kampány május óta Magyarországon is fut.
Szerző(k): Szabó M. IstvánA Mátrai Erőmű és az Elmű-Émász korábbi tulajdonosa szerint olyan szűk lett a mozgástér a német energiaátmenetben (Energiewende), hogy ha tovább erőltetik az atomerőművek és széntüzelésű áramtermelő erőművek leállításával kapcsolatos céldátumok betartását, hamarosan hétköznapivá válhatnak az országban az áramszünetek. A kialakult helyzet félreérthető olvasata, hogy a megújulók lemaradtak volna.
Szerző(k): Szabó M. IstvánÉrdekes megállapításra jutott a Deutsche Bank, amely azt vizsgálta, hogyan hasznosul az elektromos meghajtásra való átmenet támogatására fordított közpénz. Ha már megvette, a tulajdonos tényleg olcsón autózik az árammal, ám összességében drágán spórolnak a villanyautók – írja az elemzésre hivatkozva a Magyar Nemzet.
Szerző(k): Domokos ErikaA kékből nem lesz az új zöld - ezt a megállapítást nem valamilyen színelméleti kutatás tette, hanem a hidrogénnel kapcsolatos legújabb tudományos munka. Ennek az a lényege, hogy az olaj- és gázipar lila ködös álmait, mely szerint érdemes a kékhidrogén technológiára fegyvert, pénzt, paripát biztosítani, ideje elhessegetni.
Szerző(k): Szabó M. IstvánA világ egyik legnagyobb acélgyártója alacsony karbonlábnyomú acél gyárátást indítja el, de máris olyan biztos a dolgában, hogy az óriási tesztkohónál két és félszer nagyobb kohót épít, amit zöldhidrogénnel fűtenek majd.
Szerző(k): Szabó M. IstvánNapelemekkel, elektromos autóknak szánt töltőállomásokkal és karbonsemleges sajttal szeretné többek között csökkenteni a kibocsátását a Lidl: a botlánc jelentősen csökkentené a saját tevékenységeiből származó szén-dioxid-kibocsátását az összes olyan országban, ahol működnek.
Szerző(k): Csernátony CsabaEgy új tanulmány szerint az üvegházhatású gázok kibocsátásának gyors csökkentése világszerte több tízmillió ember életét menthetné meg. Ez a legújabb bizonyíték arra, hogy az éghajlatváltozás halálos az emberekre nézve, és hogy a tisztább gazdaságra való áttérésnek komoly előnyei lehetnek.
Szerző(k): Szabó Dániel