Környezetvédelmi intézkedéscsomagot jelentett be a holland kormány pénteken, amelynek célja, hogy az ország 2030-ra felére csökkentse a szén-dioxid-kibocsátást az 1990-es szinthez képest - írja az MTI.
Szerző(k): Szabó ZsuzsannaA világ vezető országai egy évtizede a fosszilis tüzelőanyagok támogatásának fokozatos megszüntetéséről állapodtak meg. Most kiderült, többen közülük még növelik is a szénerőművek támogatását.
Szerző(k): Szabó M. IstvánA Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI) kezdeményezésére 194 európai repülőtér vállalta, hogy 2050-re üzemelése nem jár szén-dioxid-kibocsátással, a kezdeményezéshez a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport is csatlakozott - írja az MTI.
Szerző(k): Szabó DánielEgyetlen színképbe rendezték Magyarország éves átlaghőmérsékleti értékeit 1901-2018 között. Minél vörösebbre vált a szín, annál nagyobb az eltérés a korábbi időszakokhoz képest. Igen, a melegebb irányba.
Szerző(k): Szabó M. IstvánA régi okostelefonok és a legújabb technológiák kombinációjával harcolhat az emberiség az illegális esőerdő-irtások ellen, egy kaliforniai nonprofit szervezet fejlesztése ugyanis előre tudja azt is jelezni, hol készülnek illegális fakivágásra bűnszervezetek.
Szerző(k): Szabó ZsuzsannaMiért fognak az atomerőművekhez hasonló utat bejárni a szénerőművek? Miért hívták meg a német környezetvédőket a szénbizottságba? Lehet-e még Merkel a felforgató? Miért kell újraindítani a német energiafordulatot - Martin Kaisert, a Greenpeace németországi vezetőjét kérdeztük.
Szerző(k): Szabó M. IstvánMagyarország messze a legrosszabbul teljesít a közlekedés üvegházhatású gázkibocsátásának csökkentéséről szóló tervében. Ez derül ki az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség (T&E) mai napon nyilvánosságra hozott jelentéséből, amelyben a 28 uniós tagállam ilyen jellegű tervezeteit veti össze.
Szerző(k): Szabó M. IstvánA klímaváltozás közvetlen és közvetett egészségügyi kockázatokkal jár: ilyen a hőség és a légszennyezés miatti elhalálozás, a nyugat-nílusi és a dengue-láz vagy a rendkívül allergén parlagfű további terjedése, de az is, hogy hőhullámok idején még aludni sem lehet rendesen. Az Európai Akadémiák Tudományos Tanácsadó Testülete (EASAC) javaslatokkal állt elő a "Mit lehet tenni?"-re válaszolva.
Szerző(k): Szabó M. IstvánMiért nem félnek a Bridgestone-nál attól, hogy a robotok elveszik a munkahelyeket? Hogy lehet, hogy egy cafeteriaguru fél éve elhangzó ötlete Tatabányán évek óta működik? Miért 12 órázik önszántából évek óta 800 ember, és miért nem veszi magára az abroncsgyár a környezetvédelmi kérdéseket? Ezekről is kérdeztük Topolcsik Melindát, a cég ügyvezető igazgatóját.
Szerző(k): Szabó M. István