Az elmúlt évekhez képest megugrott a közvetlen teherszállítás Írország és az európai kontinens között, mert a kamionok kerülik a Nagy-Britannián keresztül vezető tranzitot. Az érintett brit utak mellett működő vendéglátó cégek a brexitnek köszönhetik balsorsukat.
Szerző(k): Komócsin SándorHat órát kell várakozniuk a záhonyi közúti határátkelőhelyen kilépő tehergépjárművekben utazóknak - közölte a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Rendőr-főkapitányság a police.hu oldalon pénteken.
Szerző(k): Szepesi AnitaHétfőtől egy héten át fokozottan ellenőrzi a teherautókat, buszokat, valamint vezetőiket a rendőrség az ország közútjain.
Szerző(k): Szepesi AnitaA brit kormány több ezer az Egyesült Királyságban élő német állampolgárt kért meg arra, hogy álljanak teherautósofőrnek enyhítendő a sofőrhiány okozta káoszt. Csakhogy ezek egy jelentős része soha nem is vezetett teherautót, ezzel további komikus elem vegyült a britek brexitet követő logisztikai összeomlásába.
Szerző(k): Lovas-Romváry AndrásMagyarországot is elérheti a teherautó-sofőrök olyan hiánya, ami ellátási problémákat okoz, ahogy az a Nagy-Britanniában most látható, a képzés költségeinek állami támogatása nem ad teljes megoldást a problémára.
Szerző(k): Komócsin SándorLehet, hogy élesítik Nagy-Britanniában azt a tervet, amelyet az elmúlt években dolgoztak ki arra számítva, hogy a brexit olyan munkaerőhiányt okozhat egyes ágazatokban, hogy szükség lehet a hadsereg bevetésére gazdaság működésben tartásához.
Szerző(k): Komócsin SándorMár-már lasszóval kell fogni a teherautó-sofőröket, olyan nagy munkaerőhiány alakult ki a szakmában, amely elöregedik, mivel a magas fizetések ellenérte nem vonzza a fiatalokat. A szakmai szervezet szerint állami beavatkozásra van szükség.
Szerző(k): Komócsin SándorEgy túlsúlyos járműszerelvénnyel közlekedő bolgár sofőrrel szemben intézkedtek a Nemzeti Adó- és Vámhivatal munkatársai és a határellenőrzést végző rendőrök csütörtök délután a gyulai határátklőnél.
Szerző(k): Szász PéterMagyarországon is igen jelentős, a nagy és közepes vállalkozások esetében körülbelül 8-10 százalékos a tehergépjármű sofőrök hiánya a nemzetközi áruszállításban. Mindezt súlyosbítja, hogy egyre több dolgozó távozik külföldre, főleg Nagy-Britanniába - állítják a Teherfuvarozók Európai Szakszervezeténél. A hiányzó embereket sem itthonról, sem külföldről nem tudják jelenleg pótolni. A munkáltatói szervezeteknél egyelőre csak a jövő szempontjából látják fenyegetőnek a helyzetet, és kormányzati beavatkozást sürgetnek a szakképzés megerősítése, a munkakör vonzóvá tétele kapcsán.
Szerző(k): K. Kiss Gergely