Látványosan megváltozott a Temu kereskedelmi gyakorlata, a kínai PDD Holdings e-kereskedelmi vállalat érdekeltségébe tartozó online piactér már közel sem olyan agresszív a virtuális térben, mint ahogyan azt a hazai fogyasztók megszokhatták az elmúlt hónapokban.
Szerző(k): Gyöngyösi BalázsA kínai webshop megtévesztő gyakorlati miatt az uniós fogyasztóvédelmi szabályokat is felül kell vizsgálni a német kormány szerint.
Szerző(k): T. E.Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlattal vádolják a kínai webshopot a német fogyasztóvédelmi szervek. A Temu azonban visszautasítja a vádakat.
Szerző(k): Zádori BenceHabár az úgynevezett fast-fashion piac egészen 2021-ig folyamatosan növekedett, néhány hónapra megtorpant. Most azonban úgy tűnik, ismét növekedésnek indul. De meddig?
Szerző(k): Zádori BenceA kínai cégek egykor a Wall Street reménységei voltak, de aztán közbelépett a kommunista állam, és máris elfordultak a befektetők. Akadnak viszont nyertesek: a Temut üzemeltető társaság nem véletlenül ért majdnem egykori csúcsára.
Szerző(k): Fellegi TamásA GVH Versenytanácsa a versenyfelügyeleti bírságok mintegy 73 százalékát (1,62 milliárd forintot) tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok következményeként szabta ki.
Szerző(k): Horváth TiborNem létező kedvezményeket, pszichés nyomásgyakorlást és félrevezető zöld üzeneteket is alkalmazhat a Temu - rajzolódott ki a kép az elmúlt hetekben a Gazdasági Versenyhivatalhoz érkezett bejelentésekből, amelyek az online piactér intenzív kereskedelmi gyakorlatát árnyalták. Miután a beadványokat értékelte és információt gyűjtött, a hatóság úgy döntött, hogy versenyfelügyeleti eljárást indít a platform európai működtetőjével, a Whaleco Technology Limiteddel szemben, amely vélhetően tisztességtelen kereskedelemi gyakorlatot folytat és megtéveszti a fogyasztókat.
Szerző(k): Gyöngyösi BalázsTöbb bejelentés is érkezett a Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH) a kínai online áruház kereskedelmi gyakorlata miatt.
Szerző(k): T. E.A Temu 2023-ra a legtöbbet letöltött alkalmazássá vált az Egyesült Államokban, világszerte pedig a nyolcadik helyet foglalta el. A minden riválisát letaroló webshop azonban itt nem szeretne megállni, idén már 3 milliárd dollárt költenének csak hirdetésekre, amiből bőven jutott az idei Super Bowlra is.
Szerző(k): Vermes Ádám