A kávé és a trapista sajt brutálisan megdrágult, a vásárlói kosárba kerülő alapélelmiszerek közül csak a fehérrépa lett lénylegesen olcsóbb - ez derült ki a G7.hu bevásárlókosarának elemzéséből.
Szerző(k): Szabó M. IstvánBetiltották a Tesco vegán burger reklámjait, mert azok félrevezették a vásárlókat - írja a Retail Gazette.
Szerző(k): Tér DiánaA háromnapos hétvégén vasárnap és hétfőn a legtöbb üzlet zárva lesz, de azért lesznek kivételek. A Buksza összegyűjtötte hol lehet jó eséllyel élelmiszert venni az szóban forgó napokon. Mi tehet az, akinek gyógyszerre lesz szüksége.
Szerző(k): Csernátony CsabaMegőrizte vezető helyét a magyarországi boltláncok rangsorában a Lidl, amely 12 százalékkal 900 milliárd forint fölé növelte bruttó bevételét. Továbbra is a második a Spar, a harmadik pedig a Tesco. Az egy boltra jutó bevételt nézve az Auchan szerepelt a legjobban, 10 százalékos növekedést ért el, a Lidl pedig 9 százalékos emelkedéssel zárta a 2021-es évet, a harmadik helyen holtversenyben a CBA és a Coop áll. A három diszkont összforgalma 9 százalékkal nőtt, a hipermarketláncoké viszont csak 6 százalékkal, a magyar láncoké pedig 3 százalékkal emelkedett.
Szerző(k): Csernátony Csaba2021-ben még nem is volt extraprofitadó és már úgy is lefelé vette az irányt az adózás utáni eredmény. Az élelmiszeres áruházakban bár nőtt a forgalom, de a költségek is, így nem is dobtak mindent rá a vásárlóra.
Szerző(k): Molnár CsabaA Tesco az Egyesült Királyságban saját tevékenységén túlnyúlóan gondolkodik az élelmiszer-ellátás fejlesztésén, minek jegyében pénzt áldoz a beszállítói láncát javító innovációk támogatására.
Szerző(k): Komócsin SándorA kiskereskedelmi különadó nagy részét az élelmiszerláncok adják majd össze. A Napi.hu hipotetikus, a 2020-as pénzügyi adatokon alapuló becslések szerint a 100 milliárd feletti forgalmat érintő 4,1 százalékos terhelésből igencsak nagy, 90 milliárdot meghaladó pluszadó jöhet össze.
Szerző(k): Csernátony CsabaA Tesco új szintre emelte kihasználatlan áruházi területei hasznosítását, immáron nem csupán a kereskedelemben gondolkodnak, hanem az ingatlanhasznosítás másik jelentős szegmensében.
Szerző(k): Komócsin SándorA GKID 2022-ben immár hetedik alkalommal publikálja a Magyarországon működő, legnagyobb forgalmú online kereskedők rangsorát. Az összesített mezőny élén több mint bruttó 210 milliárd forintos online forgalommal ezúttal is az eMAG-Extreme Digital végzett. Az élelmiszerek, háztartási cikkek (gyűjtőnéven FMCG termékek) online piacának a legnagyobb szereplője a Tesco.
Szerző(k): K. Kiss Gergely