Az elektromosautó-eladások 48 százalékkal nőttek tavaly Norvégiában: minden harmadik új járműből közel kettő akkumulátoros volt és a Tesla lett a legkelendőbb márka - írja az Autonews.
Szerző(k): Szász PéterAz Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) frissítette az E10-kompatibilis autók listáját, vagyis azon benzines típusokét, amelyekbe minden gond nélkül lehet tankolni az itthoni kutakon 2020. január 1-én megjelent, a korábbinál kétszer több biokomponenst tartalmazó üzemanyagot.
Szerző(k): Szász PéterA Toyota eddig azt mondta, hogy a belsőégésű motorokat is napirenden tartja, de most jelezte, óriási összeget költ villanyautó-fejlesztésekre.
Szerző(k): Csernátony CsabaAz autógyártó 1,29 milliárd dollárt költ a beruházására, néhány éven belül 800 ezer, de később akár 1,2 millió villanyautót tudnak innen kiszolgálni évente.
Szerző(k): Rácz GergőA Toyota szombaton közölte, hogy négy másik japán járműgyártóval együttműködve vizsgálja a belső égésű motorral hajtott autók alternatív zöld üzemanyagokra való átállítását. Főleg a hidrogén és a biomasszából származó szintetikus üzemanyagok használhatóságát vizsgálják. Több százezer munkahely menekülhetne így meg.
Szerző(k): Szabó DánielA japán Subaru csütörtökön bemutatta első tisztán elektromos meghajtású járművét, a Solterrát, amely a legnagyobb részvényessel, a Toyotával közösen végzett kétéves fejlesztési projekt eredménye. Az elsőkerék-hajtású SUV 530 km-es hatótávolsággal rendelkezik, míg az összkerékhajtású változat 460 km-t képes megtenni egyetlen feltöltéssel
Szerző(k): Szabó DánielA Toyota kifejlesztett egy háromkeretű robogót, amelyet nem kimondottan a Segwayek konkurenseként aposztrofál, hanem azok számára ajánlja, akik nehezen mozognak, mégis olyan megoldásokat vonultat fel, amelyek mérsékelhetik az ember-eszköz találkozások kockázatait.
Szerző(k): Szász PéterA Toyota Motor 40 százalékkal csökkenti globális termelését szeptemberben a chiphiány miatt. Ez azt jelenti, hogy a tervezett 900 ezer autó helyett 500 ezret gyárt majd - íja a Nikkei Asia.
Szerző(k): Szász PéterA madridi 100 millió eurós fejlesztési projektben van naperőmű, elektrolizátor, hidrogén és persze Toyota. Ugyanilyen színes a résztvevői kör is: a japán autógyár fejlesztése alá egy közel-keleti energiatermelő és egy spanyol integrátor dolgozik. A cél: lecserélni legalább ezer hagyományos taxit, amilyen gyorsan csak lehet.
Szerző(k): Szabó M. István