Egy tollvonással szinte lehetetlenné tette az elzabrált műkincsek visszaadását a kormány. Pedig az öt évvel ezelőtt, Lázár János nevével jelzett restitúciós rendelet sem okozott nagy felfordulást - jelentős értéket képviselő műkincset csak kettőt adtak vissza egykori tulajdonosának.
Szerző(k): Szakonyi PéterKét szomszédos ipari telek tulajdonosa előszerződést kötött arra, hogy az egyik a maga telkén átjárási szolgalmat enged a másiknak. Amikor a végleges szerződést kellett volna aláírni, a szolgalmat engedő nem jelent meg a helyszínen - vélhetően időközben rájött, hogy pénzt is kérhetett volna a szolgalomért cserébe. A szerződést végül a bíróság hozta létre. Tanulságos jogeset.
Szerző(k): Németh GézaNem elég, hogy már a napi működéssel is gondok vannak a Renault-nál és a Nissannál a vezetési válság miatt, a két autógyártó vitájába belekeveredik a francia és a japán kormány is. A cégek közti szakadék egy hét alatt nagyot mélyült.
Szerző(k): Komócsin SándorMegkezdődött Simicska Lajos egykori cégeinek átvándorlása Mészáros Lőrinc környezetéhez. Egy valami nem változik: a miniszterelnök baráti környezetében maradnak a vállalatok.
Szerző(k): Komócsin SándorMiközben a magyar buszgyártás az Ikarus számos utódja ellenére csak vergődik, a lengyel Solaris jövője a spanyol CAF konglomerátum tagjaként végképp biztos alapokra került. A vállalat nemzeti jellegét hivatott biztosítani, hogy a lengyel állam kisebbségi tulajdonos lesz.
Szerző(k): Barabás JúliaElkészült az osztatlan közös tulajdon felszámolását célzó törvényjavaslat - jelentette ki az agrárminiszter, aki szerint ennek elfogadása az őszi törvénykezési időszak meghatározó eleme lesz.
Szerző(k): K. Kiss GergelyElővásárlási jogot jegyeztetett be az állam a világörökségi helyszíneken lévő üzlethelyiségekre és garázsokra is, amivel könnyen lehet, hogy beletenyerel a magántulajdon szentségébe.
Szerző(k): Komócsin SándorA közép-európai cégek többsége növeli kutatás-fejlesztési (k+f) kiadásait, ugyanakkor nagyobb támogatást várnának el a kormányzatoktól. A legtöbb vállalkozás számára azoknak a k+f tevékenységeknek a beazonosítása jelenti a legnagyobb kihívást, amelyekhez támogatások, illetve adókedvezmények vehetők igénybe - derül ki a Deloitte Central European Corporate R&D Report 2018 kutatásából.
Szerző(k): K. Kiss GergelyBár egyre több jármű közlekedik az utakon, a magyarok az uniós átlaghoz képest jóval kevesebb személyautóval rendelkeznek. Sőt, a lista végén kullogunk – derül ki az Eurostat friss adataiból. Málta viszont meglepően sok tekintetben ott van a lista élén.
Szerző(k): Dzindzisz Sztefan