Tabletta vagy gél? A mosogatógépes evőeszköz tisztítás örök kérdése ez, hiszen eléggé eltérő összetételű termékekről van szó és mindegyikből található jobb és gyengébb hatásfokú is. A tabletták hatékonyabbak, a gélek viszont sokkal kevésbé tűnnek kockázatosnak az egészségre.
Szerző(k): Molnár CsabaA méz a harmadik leggyakrabban hamisított termék a világon, Kína a fő hamisító, mára nem csak a hamis mézet, de a magát a bombabiztos hamisítási technológiát is árulják. Hogyan lehet valaki biztos abban, hogy valódi méz van az üvegben?
Szerző(k): Molnár CsabaTesztelték a matracokat, összesen 29 darabot. A végeredményből a Tudatos Vásárlók Egyesülete szerint kiderült, hogy 50-70 ezerért is vannak jó egyszemélyes verziók. Az is kiderül, hogyan érdemes matracot vásárolni.
Szerző(k): Csernátony CsabaA WC tisztító gélektől elsősorban azt várják el a vásárlók, hogy eltávolítsák a lerakódott vízkövet a WC csészéből, alaposan tisztítsanak és megszabadítsanak a kellemetlen szagoktól, friss, tiszta illatot hagyva maguk után. Erre bizonyára csakis a legerősebb vegyszerek képesek. Vagy mégsem?
Szerző(k): Molnár CsabaEgyre több a környezetbarátként árult mosó- és tisztítószer, a vásárlók is keresik ezeket, de sajnos tarolnak az ellenőrizhetetlen állításokkal „zöldre festett” termékek. A növekedés mintegy kétharmadát a hiteles öko-minősítés nélküli, akár megtévesztő állításokkal ökoként árult termékek tudhatják magukénak.
Szerző(k): Molnár CsabaVilágszerte és Magyarországon is évek óta fokozatosan többet és többet költenek az emberek a webáruházakban. A sok tisztességes, a jogszabályokat betartó cég mellett akadnak olyanok is, akik ezt a boomot kihasználva becsapják az embereket. Vajon elkerülhetők-e az átverések?
Szerző(k): Molnár CsabaMilyen egyéni előny származik a fenntartható tettekből? Belső indíttatásból vagyunk környezettudatosak, vagy csak a spórolás és az anyagi haszon hajt? Az egyes korosztályok fenntartható cselekedetei sok esetben nem fenntarthatósági céllal, hanem spórolásból vagy anyagi előnyszerzésből születnek.
Szerző(k): Molnár CsabaA Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE) nemzetközi fogyasztóvédelmi szervezetekkel együtt 25 naptejet tesztelt laboratóriumban és önkénteseken. Az eredmények azt mutatják, hogy a termékek ára és minősége között nincs összefüggés. A saját márkás termékek sem maradnak le a nagy márkák mögött.
Szerző(k): Szabó ZsuzsannaJégkrémteszt a Tudatos Vásárlók Egyesületétől, amiből kiderül, hogy a vizsgált 34 eper/epres/eper ízű jégkrém miből is készül valójában. Elsősorban a termékek gyümölcstartalmát és cukortartalmát vizsgálták, de az aromák, emulgeálószerek és stabilizátorok jelenlétét is szemügyre vették, hiszen még ha ezek nem is jelentenek nagyobb egészségügyi kockázatot, de jelenlétük a termék minőségére nagyban utal.
Szerző(k): Molnár Csaba