Az amerikai Igazságügyi Minisztérium átfogó vizsgálatot indít a hedge-fundok és elemzőcégek shortolási stratégiáival kapcsolatban. Megvan az esély arra, hogy a tőzsdei befektetések teljes szabályrendszere átalakul ennek nyomán.
Szerző(k): Lovas-Romváry AndrásJelentős tőkéhez jutott Donald Trump médiacége, azonban nem részletezték, hogy kitől kapták a mostani befektetést. A vállalat értékét már közel 4 milliárd dollárra becsülik, a jövőben ráadásul más piacokra is terjeszkedne. A volt amerikai elnök saját közösségi oldalával hívná ki azokat a cégeket, akik korábban kitiltották a platformokról.
Szerző(k): Nagy MartinHarry herceg legújabb interjújában politika jósként mutatkozott be a média sötét oldaláról szerzett tapasztalatait ecsetelve. Szavaiból kiderül, hogy meglehetősen jól ismeri, hogyan működnek a közösségi média káros tevékenységei.
Szerző(k): Komócsin SándorElon Musk ugyan a Twitteren szavaztatta meg követőit, hogy eladjon-e idén év végégi egy csomó részvényt, de valójában mindenképpen a piacra kell öntenie egy nagyobb mennyiséget, mivel rengeteg adót kell fizetnie. Az árfolyam eséssel reagált a hírre.
Szerző(k): Lovas-Romváry AndrásAz Európai Bizottság uniós szinten korlátozná az online politikai hirdetéseket, miután sokak szerint a jelenlegi szabályozás fenntarthatatlan. A javaslatcsomag szerint a cégeknek átláthatóbb adatokat kéne mutatniuk arról, hogy kik finanszírozzák a politikai kampányokat, mennyit költenek rájuk, valamint hogy az algoritmusok miként segítenek a politikai üzenetek felerősítésében.
Szerző(k): Nagy MartinAz Európai Parlament intézkedései súlyos bírságokat szabnának ki azokra a vállalatokra, amelyek nem küzdenek kellő mértkében a problémásnak vélt, uszító tartalmak ellen. Az EU vizsgálata szerint amíg a Twitteren és az Instagramon egyre kevesebb a gyűlöletbeszéd, addig a Facebook és YouTube felületein növekvő tendenciát mutat.
Szerző(k): Nagy MartinA globális reklámbevétel több mint harmada a két legnagyobb globális platformhoz, a Google-t üzemeltető Alphabethez és a Facebookhoz áramlik. Magyarországon az arány egyelőre kisebb (26 százalék), de gyorsan emelkedik. Az online hirdetések piacán a két nagy szereplő piaci részesedése idehaza 60 százalék, és ezzel lassan, de biztosan kiszívják a bevételt a magyar tartalomiparból. Az EU-s és a hazai kormányzati segítség még várat magára, de mit tehetnek a magyar médiapiac szereplői, hogy ellenálljanak a nyomásnak? Az erre a kérdésre adható stratégiai válaszokat tárja fel a Magyar Reklámszövetség és a KPMG közös tanulmánya.
Szerző(k): EconomxMegbírságolta egy moszkvai bíróság csütörtökön a Twittert, a Facebookot és a WhatsAppot az orosz állampolgárok adatainak Oroszországban történő lokalizálását (az ország területén működő szerveren való tárolását) előíró jogszabályok megsértése miatt.
Szerző(k): K. Kiss GergelyA Facebook közölte a BBC-vel, hogy kitiltotta platformjairól a tálibokat és az őket támogató tartalmakat, mivel a csoportot terrorszervezetnek tekinti. A techvállalat kijelentette, hogy afgán szakértőkből álló külön csapata figyeli és távolítja el a csoporthoz kapcsolódó tartalmakat.
Szerző(k): Szabó Zsuzsanna