Megszűnt a nappali vágányzár, és újra zavartalanul és sebességkorlátozások nélkül közlekedhetnek a vonatok az Üllő–Monor szakaszon.
Szerző(k): Rácz GergőOktóber 31-én kezdődik a téli időszámítás, vasárnap három órakor az órákat hajnali kettőre állítják vissza. Az óraigazítás néhány belföldi és nemzetközi vonatot érint, a menetrendet azonban emiatt nem kellett módosítani.
Szerző(k): Domokos LászlóA Mozdonyvezetők Szakszervezete azonnali hatállyal tárgyalásokat kezdeményez a mozdony- és motorvonat vezetőinek bérfejlesztéséről, számol be a szakszervezet a weboldalán. Mint írják, a minimálbér 20 százalékos emelése, valamint az infláció vártnál jóval magasabb szintje és a GDP várható növekedése teszi indokolttá a bérek emelését - hívja fel a figyelmet a mérce.hu.
Szerző(k): K. Kiss GergelyA tram-train (villamos-vasút) a Szeged és Hódmezővásárhely közötti 32 kilométeres utat 49 perc alatt teszi majd meg – derült ki egy, a Szegeder szegedi portálhoz eljutott hivatalos dokumentumból. Lázár János korábban 30-35 percet ígért.
Szerző(k): Domokos ErikaSzámos, kerékpárszállításra alkalmas vasúti kocsi indításával készül a hétfőn kezdődő őszi szünetre a MÁV-Start. Idén eddig rekordszámú, 120 ezernél is több kerékpáros utas döntött úgy, hogy túrajegyet vesz.
Szerző(k): Szász PéterNémetországban egy tucat civil és környezetvédelmi szervezet indított nyílt kampányt annak érdekében, hogy a rövid távú repülések kora befejeződjön az országban.
Szerző(k): Szabó M. IstvánErős versenyben van Magyarország Lengyelországgal azért, hogy a kelet felől érkező kínai áruk hol lépjenek be az EU-ba, fel kell gyorsítani a vasúti fejlesztéseket, mégpedig minél előbb.
Szerző(k): Komócsin SándorA magyarok és szerbek egy új jövő építésébe kezdtek és ennek a jövőnek a magyarok és szerbek együtt lesznek a nyertesei - mondta Orbán Viktor miniszterelnök hétfőn a szerbiai Horgoson, a Szeged-Szabadka vasútvonal felújításindító ünnepségén.
Szerző(k): Szász PéterA 4,5 kilométer hosszú a Nyugati pályaudvartól – a Széll Kálmán tér érintésével – Kelenföldig vezető vasúti Duna-alagút jelentősen átalakíthatja Budapest közlekedését. Az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) nevű alapból most 1 milliárd forintos támogatást nyert el a projekt a kidolgozásra és előkészítésre. Ha megvalósul park lehet a Nyugati és Rákosrendező jó részén, eltűnhet a Déli pályaudvar is.
Szerző(k): Szabó Dániel