Akik a Paks 2 és a Budapest-Belgrád vasút munkálataiban vesznek részt, családtagjaikkal együtt öt évig maradhatnának Magyarországon.
Szerző(k): T. E.Az Economx értesülései szerint hamarosan szavazhat az Országgyűlés arról a törvénymódosításról, amely a harmadik országbeli állampolgárok foglalkoztatásának kérdéseiről minden eddiginél nagyobb beleszólást enged az üzemi tanácsoknak. A mostani, tervezett szigorítás nem az első, ilyen módosítás történt idén március elsejétől is.
Szerző(k): Drávucz PéterA magyar állam munkahelye a magyar embereké.
Szerző(k): T. E.A Vasas Szakszervezeti Szövetség helyi alapszervezete két órás figyelmeztető sztrájkot tartott a sopronkövesdi Autoliv Kft.-nél. A sztrájk idejére teljesen leállt a termelés az üzemben.
Szerző(k): Vermes ÁdámKiss Ambrus főpolgármester-helyettes egy sajtótájékoztatón megerősítette, hogy a fővárosi önkormányzat nem támogatja az olcsó külföldi munkaerő alkalmazását.
Szerző(k): Vermes Ádám2024-ben kevesebb állami és önkormányzati megrendelésre lehet számítani, ez ugyanakkor a magánszektornak jó hír.
Szerző(k): K. O.Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter 65 ezer főben határozta meg a vendégmunkások számára kiadható engedélyeket az idei évre, illetve egy másik határozatában közölte azokat a szakmákat is, ahol nem alkalmazhatók harmadik országból érkező munkavállalók.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaSzámos hazai vállalatnak okoz problémát, hogy vezető, vagy magas pozícióban lévő külföldi kollégáik papíron igazolt végzettség hiányában az új bevándorlási törvény alapján egy megítélés alá esnek a vendégmunkásokkal, így számos jogi hátrány érheti őket – mondták el az Economxnak a BLS-CEE Ügyvédi Iroda szakértői.
Szerző(k): Drávucz PéterBár januárra ígérték a munkakezdésüket, a Magyarországra érkezett filippinó sofőrök még nem ültek a volánhoz.
Szerző(k): T. E.