Mostanra megközelíti a 800 ezer darabot a kisfeszültségen feltelepített okos mérők száma, ezért év végén bevezetik az ezen eszközökből eredő előnyöket kihasználó új tarifatípust.
Szerző(k): Gulyas ÁbelMég ki se tört a kereskedelmi háború Kínával szemben, amikor az uniós seregek már azon tanácskoznak, hogyan tudnak levonulni a csatatérről, miközben Brüsszelben továbbra sincs döntés az elektromosautó-stratégiáról. Ráfázhat erre Magyarország? Erről is beszélgettünk a közgazdásszal.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaAz Orbán-kormány minisztere szerint a versenyképességhez nem a gazdasági háború a helyes út.
Szerző(k): Gulyas ÁbelA magyar kormányfő két órán keresztül válaszolt az újságírók kérdéseire az Európai Parlamentben. A sajtótájékoztatón többek között szóba került a magyar soros elnökség programja mellett a migráció, a schengeni övezet, valamint az ukrajnai háború kérdése is.
Szerző(k): Vermes ÁdámOlvassa át a gazdasági adatokat, és könnyen beláthatja, miért van okuk az európaiaknak irigykedve nézni az Atlanti-óceánon túli barátaikat.
Szerző(k): V. G.Az Európai Unió közössége törékeny állapotban lép bele egy olyan új korszakba, amelyet a geopolitikai konfliktusok fognak leginkább jellemezni. Az Economx podcastjának vendége Tieger Endre, az EU-Monitor szerkesztője volt, akivel a kontinens kőkemény kihívásairól váltottunk szót.
Szerző(k): EconomxA miniszterelnök a Nemzeti Közszolgálati Egyetem rendezvényen arról beszélt, hogy Magyarországnak tartósan 3 és 6 százalék közötti gazdasági növekedést kell produkálnia. A kormányfő szerint semmiképpen nem csúszhat vissza az ország az adósrabszolgaságba.
Szerző(k): Vermes ÁdámUrsula von der Leyen arra figyelmeztette az alelnökét, hogy nem lehetnek naívak, az európai iparnak új stratégiára van szüksége, és 100 napot adott arra, hogy kidolgozza a zöldítést folyamatát. Az is kiderült, hogy a közös európai jövő a Draghi-jelentésben lefektetett több száz milliárd euró értékű hitelfelvételen alapszik.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaA mellékelt ábra szerint egymásnak feszülhet a munkavállalói, szakszervezeti oldal és a Volkswagen vezetése a kilátásba helyezett radikális leépítések miatt. A német gazdasági miniszter nagy egyeztetést és mentőövet ígért, ehhez képest egyelőre csak üres politikai lózungokat tehettek zsebre a bajba jutott német autóipar szereplői.
Szerző(k): Hercsel Adél