Az Európai Bizottság kemény vámokat vetne ki a Kínából importált elektromos autókra, a tervektől azonban rosszul vannak az európai gyártók. A szakértő szerint Peking kétféle módon is reagálhat az uniós kihívásra, amely a németeknek fájhat a leginkább.
Szerző(k): Vermes ÁdámMagyarországon több mint 2200 importőr cégnek kellett volna adatot szolgáltatni a tavaly október elején indult karbon-vám rendszer első negyedéves időszaka kapcsán. Az Economx információi szerint eddig csupán mintegy 500-an tettek eleget ennek a kötelezettségnek, 1700 importőr cég lényegében a tűzzel játszik, és összességében milliárdokat kockáztatnak.
Szerző(k): Drávucz PéterRáeresztik a kínai gyártók modelljeiket Európára a vámok szorításában.
Szerző(k): Zádori BenceAz EU vámokkal korlátozná a Kínából származó elektromos autók behozatalát.
Szerző(k): Károly GáborA Microsoft több mint 100 kínai alkalmazottját arra kérte, hogy fontolják meg a más országba költözést.
Szerző(k): Kiffer AnnaJoe Biden amerikai elnök megemeli a kínai gyártású elektromos autókra, napelemekre, acélra és más árukra kivetett vámokat.
Szerző(k): Eisenkrammer NóraA washingtoni adminisztráció száz százalékos vámot vet ki a kínai elektromos járművek behozatalára, 50 százalékot a kínai napelemekre és 25 százalékot bizonyos kínai acél- és alumíniumimportra.
Szerző(k): V. G.Vajon komoly intézkedésekről vagy csupán erőfitogtatásról lehet szó?
Szerző(k): Kiffer AnnaAz olasz pénzügyminisztérium borúsabb gazdasági kilátásokról számolt be, mint tavaly szeptemberben, az oroszok viszont örülhettek: csökkent az ország külföldi adóssága 2024 első negyedévében. Ukrajna is fellélegezhetett, miután megérkezett az uniós zöld lámpa: a háború sújtotta országból érkező mezőgazdasági áruk vámmentessége 2025 júnisáig megmarad. Ezek voltak a hét legfontosabb külgazdasági és külpolitikai eseményei.
Szerző(k): Csernik-Varga Adrienn