Továbbra is nagyon óvatosan vásárolnak a magyarok, a múlt évben az élelmiszerek és mindennapos termékek mellett a járvány miatt még a gyógyszerforgalom volt emelkedőn, januárban változott a helyzet.
Szerző(k): Csernátony CsabaA szentimentális vásárlók minden eddiginél többet költenek Valentin-napra: az ezzel kapcsolatos kiadások az elmúlt évtizedben 180 százalékkal nőttek Európában az éves Mastercard Love Index szerint. A magyarok tavaly több mint 10 milliárd forinttal költöttek többet, mint 2011-ben. Ennek felét 2020-ban utazásra költötték a szerelmesek, de ékszerre is több mint 350 milliót adtak ki.
Szerző(k): Szabó ZsuzsannaMást és másként vásárlunk a járvány idején a boltokban. Felértékelődött annak fontossága, mit teszünk a kosarunkba, ugyanis a hazai gyártók számára a fogyasztók vásárlásai jelentik a járvány legjobb ellenszerét – derült ki a #veddahazait akció 2021-es folytatásáról tartott sajtótájékoztatón.
Szerző(k): K. Kiss GergelyA vendéglátósok ismert gondjai mellett kevesebb szó esik egy másik ágazat, a kerékpárüzlet mizériáiról a koronavírus járvány miatt. Itt nem a kereslettel, hanem a kínálattal van a gond, ami sok bosszúságot okoz a biciklizés szerelmeseinek, és úgy tűnik, egyelőre nem számíthatnak jó hírekre.
Szerző(k): Komócsin SándorHiába a kijárási tilalom és a karanténintézkedések, a magyarok még négy nappal Valentin-nap előtt is kimozdulós romantikában bíznak: a férfiak és a nők is szívesen mennének étterembe, ajándékba pedig színházjegyeket is szeretnének. A sablon virág, parfüm és csoki lesz a befutó, de aki költ, az belenyúl a zsebébe - derül ki a Picodi.com felméréséből. Viszont pénzt senki ne adjon ajándékba!
Szerző(k): Szabó DánielA hamisítási slágerlistán előkelő helyen állnak a parfümök. A pancsolt illatszerek ráadásul veszélyesek lehetnek.
Szerző(k): Csernátony CsabaA fogyasztók nagyon jelentős részének vásárlási szokásait alapjaiban változtatta meg a pandémia: az online vásárlók harmada úgy véli, hogy a jövőben már soha nem fog ugyanúgy vásárolni, mint 2020 előtt. Az e-kereskedők többnyire előnyt kovácsoltak a vírushelyzetből, akik azonban nem alkalmazkodtak időben a fogyasztói és keresleti változásokhoz, idén óriási lemaradásokkal indulnak.
Szerző(k): Molnár CsabaAz elmúlt néhány évhez hasonlóan tavaly is az Apple volt az első számú chipvásárló a világon, piaci részesedése 11,9 százalékot tett ki, a cég 53,61 milliárd dollárt költött félvezetők vásárlására, 24 százalékkal többet a 2019. évinél - idézi a Gartner amerikai informatikai piackutató adatait az MTI.
Szerző(k): Szabó ZsuzsannaA magyarok harmada mondott le komolyabb kiadásról, például lakásfelújításról, autóvásárlásról vagy nagyobb értékű háztartási gép beszerzéséről a járvány miatt - derül ki a Napi.hu számára a Pulzus Kutató által készített friss közvélemény-kutatásból. Választ adtak arra is, hogy mikor pótolják ezt a beszerzést.
Szerző(k): Csernátony Csaba