A KSH adatánál jóval nagyobb élelmiszerár-növekedést tapasztaltak a Telex sajtómunkásai, akik felmérték ugyanannak a vásárlói kosárnak az árát december közepén és május elején. Egy olyan termék volt, aminek csökkent az ára.
Szerző(k): Komócsin SándorBizonytalanságból ugyan nem lesz hiány továbbra sem, de a családi kassza gyarapodni, a költekezés pedig hízni fog a következő esztendőkben - legalábbis a kormány programja szerint. 2022-ben és 2023-ban még a drágulás húz ki többet a pénztárcákból, utána viszont a növekedés ereje lesz nagyobb - de csak, ha a háborús helyzet nem hoz váratlan fordulatot.
Szerző(k): Molnár CsabaAz oroszok ukrajnai háborújának kezdete óta egyre inkább spórolnak a németek, ráadásul néhány hét alatt megváltoztak a vásárlási szokásaik - írta meg az MTI.
Szerző(k): Szabó M. IstvánSoha nem látott növekedést produkált a méltányos kereskedelmi, azaz fairtrade termékek forgalma hazánkban. Ezt a piacot a Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE) méri Magyarországon, most készültek el a legutóbbi, 2020-as évre vonatkozó mérések. Az ilyen minősítésű kávé, tea, kakaó és csokoládé termékekből legalább 6,9 milliárd forintért vásároltak a magyarok, ami a kategóriák összforgalmának 3,5 százalékát tette ki. A valós fogyasztás ennél nagyobb lehet.
Szerző(k): Domokos ErikaBár a vásárlók az extra juttatások miatt februárban és márciusban belehúztak, sokan vannak, akik azonban visszafogottabb üzemmódba kapcsoltak. A magyarok 41 százaléka a bizonytalanabb gazdasági helyzet és az infláció miatt későbbre halasztja az 50 ezer forintot meghaladó kiadásait - derül ki a Napi.hu számára a Pulzus Kutató által készített friss közvélemény-kutatásból. A kutatás szerint a nők óvatosabbak, mint a férfiak.
Szerző(k): Csernátony CsabaÚj autó vásárlását tervezi minden harmadik magyar autós, tízből 7 megkérdezett ráadásul már 5 éven belül cserélné a gépkocsiját – derül ki az EY reprezentatív kutatásából.
Szerző(k): Domokos LászlóMég egy esetleges piaci konszolidáció esetén sem fognak egyből csökkenni a boltban a termékek árai, amik most a drága konténerek miatt magasabbak - írta a G7.hu.
Szerző(k): Komócsin SándorAz áruházlánc kutatást végzett Nagy-Britanniában, melyből kiderül, hogy egy átlagos brit család 800 font (több mint 350 000 forint) értékű élelmiszert pazarol évente. A Tesco igyekszik segíteni abban, hogy a vásárlók tudatosabban vásároljanak, és fel tudják használni az otthonukban található élelmiszereket - írja a Retail Gazette.
Szerző(k): Ambrus-Nagy BoglárkaPörög a bevásárlóturizmus az osztrák-magyar határ közelében. Ez érthető, az üzemanyag például 160-200 forinttal olcsóbb.
Szerző(k): Csernátony Csaba