Még nem tért magához a fogyasztás, mégis egyre többet és többet költünk a boltokban mi, magyarok? Grafikonok kíséretében és szakértők segítségével azt járjuk körül, mennyivel lódult meg a magyar háztartások fogyasztási kiadása az elmúlt időszakban, összevetve az uniós mezőnnyel – egyúttal árnyaljuk a képet egy másik fontos gazdasági mérőszámmal is.
Szerző(k): Sándor ZoltánVeszélyes lehet a fogyasztókra az ALDI polcain kapható füstölt pisztrángfilé, mivel a hatóság Listeria monocytogenes baktérium jelenlétét mutatta ki a termékben. A vásárlókat arra kérik, hogy az érintett tételeket ne fogyasszák el.
Szerző(k): Benkó EszterTöbb mint bruttó 46,5 milliárd forintos bevételt jelentett a magyar költségvetésnek az autópálya-matrica vásárlása, december 1-től már csak a NÚSZ-nál lehet idei éves országos autópálya-matricát venni, amelyekkel a pótdíjat lehetett kiváltani.
Szerző(k): EconomxMilliárdokat veszítenek naponta a nemzetközi átutalások rejtett díjai miatt magánszemélyek és vállalkozások, így nem meglepő, hogy a magyarok többsége egyre tudatosabban vizsgálja az árfolyamkülönbségeket és a tranzakciók költségeit. Ennek ellenére sokan még mindig több pénzt veszítenek, mint kellene, amikor külföldre utalnak vagy ott költenek.
Szerző(k): H. B.Ünnepi kiadásokra átlagosan 129 000 forinttal terveznek az idén a magyarok, akik pedig ajándékoznak, 46 000 forintos keretben gondolkodnak. A többség az aktuális havi jövedelméből fedezi a költségeket. A nagy karácsonyi sütés-főzéshez az anyagi nehézségek idején is ragaszkodunk, a vásárlási szokások viszont változnak.
Szerző(k): EconomxKorábban vet véget az EU az olcsó csomagrendelés időszakának, két évvel előbb, mint ahogy azt alapjáraton tervezték.
Szerző(k): EconomxA Revolut megbízásából készült felmérés szerint már minden ötödik magyar gondolja úgy, hogy a költési döntéseire hatással van a mesterséges intelligencia.
Szerző(k): Zádori BenceA karácsonyi ajándékvásárlásokhoz adnak hasznos tanácsokat a fogyasztóvédők és a rendőrség, ahol figyelmeztetnek: már nagyüzemre kapcsolt a csalók szezonja, amikor főként az olcsó internetes ajánlatokat kell fenntartással kezelni.
Szerző(k): Thurzó Katalin