A tatabányai Decathlon immár kizárólag önkiszolgáló pénztárakkal várja vásárlóit. A kereskedőcég a nagy automatizációs projektekből évi több tízezer megspórolt munkaórát és országos átlagban mintegy 2 éves megtérülést vár.
Szerző(k): Tér DiánaNem vízálló az Adidas és a Gucci 990 eurós esernyője, amely a divatrajongók széles körében most nagy felháborodást váltott ki Kínában.
Szerző(k): Tér DiánaA KSH adatánál jóval nagyobb élelmiszerár-növekedést tapasztaltak a Telex sajtómunkásai, akik felmérték ugyanannak a vásárlói kosárnak az árát december közepén és május elején. Egy olyan termék volt, aminek csökkent az ára.
Szerző(k): Komócsin SándorNincs még vége a drágulásnak, mivel az élelmiszeripar egyre nagyobb számlát nyújt be a boltoknak, márciusban már negyedével nőttek az átadási árak. Ez alól persze az árstopos termékkör sem kivétel. Ezért védi a vásárlót az árstop, aminek viszont egyszer vége lesz, és akkor el lehet felejteni az októberi árcédulát.
Szerző(k): Molnár CsabaAz online ügyintézésnél és vásárlásnál az idő és az egyszerűség a döntő, és ezeket egyelőre kevés kisebb cég tudja biztosítani. Ha a folyamat bonyolult vagy sok időt vesz igénybe, egyetlen kattintással megszakadhat, az adatok elemzése nélkül pedig a vállalkozás még csak azt sem fogja tudni, miért. Elmúltak tehát azok az idők, amikor egy kkv a garázsban barkácsolt rendszerrel is sikeres tudott lenni az online piactereken, nekik is szükségük van olyan ügyfélszolgálati technológiára, ami végig látja, segíti és elemzi a vásárló igényeit és választásait, hogy a vásárlás befejezett legyen és a vevők máskor is visszatérjenek.
Szerző(k): Molnár CsabaFel lehet készülni a legrosszabbra: kevesebb lesz az akció is, de egyre több a hiányzó áru. Az elmúlt öt esztendő alatt tizedével csökkent az iparcikkes boltok száma. A járványkorlátozások után a háborús következmények húzzák vissza az iparcikkes piacot. Magyarországon is helyezkedhetnek a háború miatt az ukrán-orosz piacokon bezárt márkák. Mindeközben a magyar webáruházak is befékeztek.
Szerző(k): Molnár CsabaEgyre tudatosabbak a magyar vásárlók a borválasztás során, a keresletet tekintve pedig ma már gyakrabban válogatnak a magasabb minőségű borok közül, nem csak az ünnepek idején – tudta meg a Napi.hu Tőzsér Judittól, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetőjétől. Az áruházlánc polcain elérhető borok sokszínűsége, sokfélesége eredményeként a borfogyasztás széles célcsoportok számára vonzó, mindenki megtalálja az alkalomhoz és ízléséhez illőt. Nem utolsó sorban ennek köszönhető, hogy a Lidl újabb rekordot döntött a borértékesítés terén 2021-ben, és tovább erősítette vezető borexportőri pozícióját.
Szerző(k): K. Kiss GergelyNagy-Britanniában az infláció a két nagy német diszkontlánchoz, az Aldihoz és a Lidlhez tereli a vásárlókat, mivel több tíz ezer forinttal növelte a háztartások éves élelmiszer-kiadásait. Az Aldi-Lidl versenyét más nyerte ott, mint Magyarországon.
Szerző(k): Komócsin Sándor, Csernátony CsabaA magyarok többsége hajlandó többet fizetni a hazai zöldségért és gyümölcsért és úgy érzi, hogy ezeknek jobb az ízük, a dolog szépséghibája, hogy 40 százalékuk nem tudja származási helye alapján megkülönböztetni a termékeket.
Szerző(k): Komócsin Sándor