A tervek szerint szeptember 25-én döntöttek volna a Kínában gyártott elektromos autókkal szembeni vámok ügyében, ám egy héttel kitolták az erről szóló szavazást.
Szerző(k): Gulyas ÁbelKiigazította az ázsiai országban gyártott elektromos járművekre kiszabott ideiglenes vámtarifákat az Európai Bizottság, az Elon Musk által vezetett cégnek jelentősen könnyítenék a terheit.
Szerző(k): Gulyas ÁbelA kínaiak szerint az Európai Unió elektromos autókra kivetett ideiglenes vámjának sem ténybeli, sem jogi alapja nincs, valamint sérti a WTO szabályait is.
Szerző(k): Vermes ÁdámA kínai autógyártók többségét komolyan visszaveheti az unió júliusban bevezetett új vámjai, azonban a szegeden gyárat építő BYD még növelheti is az európai részesedését.
Szerző(k): Gulyas ÁbelA WTO Abu-Dzabiban megrendezett miniszteri találkozóján döntés született az e-kereskedelemre vonatkozó moratórium sorsáról.
Szerző(k): Vermes ÁdámA washingtoni kormányzat már 2018 óta jogellenesen bünteti extra vámmal a dél-európai ország gazdáit – mondta ki újra a Kereskedelmi Világszervezet (WTO).
Szerző(k): T. E.Komolyan érezni a hatását annak, hogy az Egyesült Államok igyekszik kiszorítani Kínát a belső piacairól. Kína tavaly 17 év után valószínűleg a második helyre lépett vissza az Amerikába exportáló országok listáján, elsősorban a Donald Trump elnökség alatt elkezdett, majd a Joe Biden által is folytatott kereskedelmi háború miatt.
Szerző(k): EconomxA Kereskedelmi Világszervezet (WTO) főigazgatója szerint ha az izraeli-Hamász háborúból eredő konfliktus átterjed a Közel-Kelet többi részére, annak súlyos következményei lehetnek.
Szerző(k): Zádori BenceBúcsút inthetünk a már jól megszokott globalizációs modellnek. Deglobalizációról szó sincs, csak átrendeződések várhatók a következő évtizedekben. Kína veszélybe kerülhet, mert önveszélyeztető gazdaságpolitikát folytat – válaszolta lapunk kérdésére Hilton L. Root, közpolitikai és -gazdasági szakértő.
Szerző(k): Horváth Balázs