A Z-generációs fiatalok rendkívül különböznek a korábbi generációk tagjaitól, ez pedig jelentős hátrányt jelent számukra a munkaerőpiacon.
Szerző(k): Fogarasi KittiA pályakezdők, vagyis a Z-generáció körében a legnépszerűbb munkáltató az a cég lett 2023-ban, amelyik tavaly csak a harmadik helyen szerepelt - ez derül ki a Zyntern.com állásportál kutatásából. Kórházak, minisztériumok és kereskedelmi üzletláncok is bekerültek a fiatalok által kedvelt munkahelyek közé.
Szerző(k): EconomxEgy amerikai iskolában a legutóbbi felméréskor még csak a tanulók 14 százaléka tartozott az LMBTQ+ közösséghez, ám a heterók száma azóta negyedével csökkent, a homoszexuálisoké 26 százalékkal, a biszexuálisoké 232 százalékkal nőtt, míg a magukat queernek, aszexuálisnak vagy pánszexuálisnak tartók aránya a nyolcszorosára emelkedett.
Szerző(k): EconomxAhogy a Z-generáció felnőtté válik, az élelmiszer- és italgyártó cégek azon fáradoznak, hogy márkáikhoz vonzzák őket. Szakemberek szerint az 1997 és 2012 között születettek már hozzászoktak a nagyobb választékhoz, illetve a gyorsan elfogyasztható ételekhez és italokhoz.
Szerző(k): EconomxIdeje a cégeknek megtanulniuk alkalmazkodni a Z-generáció sajátosságaihoz – mondta el a Napi.hu-nak Göbl Róbert, a Mind-Diák Szövetkezet elnöke.
Szerző(k): Drávucz PéterEgyes statisztikák és szakértők szerint a fiatalok vállalják a legtöbb fizetetlen túlórát. Éppen ezért sokan elbizonytalanodtak mind az állásukat, mind a hosszabb távú karrierlehetőségeiket illetően, és úgy érzik, a többletórák vállalásával kell bizonyítaniuk rátermettségüket. Ez vezet a stresszhez és a kiégéshez.
Szerző(k): EconomxEgy New York-i marketingprofesszor szerint elvágja magát az előrelépési lehetőségektől az, aki nem hajlandó az irodában dolgozni. Elméletét egy közelmúltban publikált tanulmány is igazolja: kevesebb visszajelzést kapnak a junior kollégák távmunka esetén.
Szerző(k): Csernik-Varga AdriennMentálisan kifejezetten romboló hatású a közösségi média használata az úgynevezett Z generáció – vagyis az 1990-es évek második fele és a 2010-es évek első fele között született fiatalok – számára egy új tanulmány szerint - írta a The Guardian című brit lap pénteken.
Szerző(k): EconomxA napi többórányi szörfözés a közösségi oldalakon még nem ad versenyképes tudást. A mai fiatalok sem az anyatejjel szívják magukba a digitális tudást: a 18-21 évesek fele nem érti például, mi a mesterséges intelligencia.
Szerző(k): Varga Csenge