Egy magyar vállalkozás rájött, hogyan használhatja fel a szennyvíz hulladékhőjét fűtésre, illetve a hőcserélőt "fordítva működtetve" a rendszert hűtésre. Kevesebb mint másfél évtized alatt jelentős vállalkozást építettek az ötletre.
Szerző(k): Komócsin SándorA lakossági méretű napelemes rendszerekhez tervezett hidrogénes eneregiatároló berendezést két német cég. A cél: a háztartások akár szigetüzemű energiaellátásának biztosítása.
Szerző(k): Szabó M. IstvánEgy dollár legyen a költsége egy kiló tiszta hidrogénnek! - Ezt a célt jelölte meg az Egyesült Államok energetikai minisztériuma (DOE), miután úgy látják, hogy 2030-ra fel kell gyorsítani “a bőségesebb, megfizethetőbb és megbízhatóbb tiszta energia megoldások” érvényre jutását az energetikában. A célár ettől még brutális vállalás: jelenleg a zöldhidrogén ára ennek az ötszöröse.
Szerző(k): Szabó M. IstvánKár volna a szélenergiát elpazarolni - gondolták Bécsben, de annyira komolyan, hogy átalakítják miatta az osztrák főváros távfűtési hálózatát is.
Szerző(k): Szabó M. IstvánJól lehet, a magyar energiastratégiában szerepel, hogy Magyarország kiemelten kezeli, hogy részese legyen a zöld hidrogén iparnak, a Siemens Gamesa most megjelent iparági alapvetései szerint ez anélkül nem fog menni, hogy drámai mértékben meg ne növelnénk a szélerőművek számát, méretét. A fehér könyv azt az utat jelöli ki, hogyna válhat 2030-ra (2050-re) valóban az energetika megoldókulcsává a zöld hidrogén.
Szerző(k): Szabó M. IstvánA madridi 100 millió eurós fejlesztési projektben van naperőmű, elektrolizátor, hidrogén és persze Toyota. Ugyanilyen színes a résztvevői kör is: a japán autógyár fejlesztése alá egy közel-keleti energiatermelő és egy spanyol integrátor dolgozik. A cél: lecserélni legalább ezer hagyományos taxit, amilyen gyorsan csak lehet.
Szerző(k): Szabó M. IstvánA rendszer kapacitása 2,2 MW lesz, és évente úgy 3,3 millió kWh-t fog termelni egy napelemes erőmű. Mindebben az a különleges, hogy mindezt 2500 méteres magasságban fogja produkálni egy álló panelekből “kirakott” gátfal - az Alpokban.
Szerző(k): Szabó M. István1990 óta nem volt olyan alacsony Ausztrália szén-dioxid-kibocsátása, mint tavaly - közölte az ország ipari minisztériuma. A pandémia látványosan visszavágta a közlekedési ágazat szennyezését, de ahhoz, hogy a kibocsátás 2020-ban benézzen az évi 500 millió tonna alá, az energiaszektorban kénytelen-kelletlen megkezdett széntelenítési folyamatokra is nagyon szükség volt. Ugyanakkor ez a tempó sem tűnik most elégségesnek a klímavédelmi vállalásokhoz.
Szerző(k): Szabó M. IstvánA világ leggazdagabb országait összefogó G7-csoport arra készül, hogy alternatívát kínál a világ sok országának Kína úgynevezett Új selyemút programjával szemben, ami az érintett országoknak, köztük a Belgrád-Budapest vasútvonallal Magyarországnak is jelentős infrastrukturális fejlesztést kínál kínai hitel felvételével.
Szerző(k): Komócsin Sándor