Csak jövőre írja alá Az Állami Autópálya Kezelő az útdíjpályázat győztesével, a Getronics Kft.-vel a kivitelezői szerződést. Egyes szakmai körökben megkérdőjelezik, hogy beszedhető az az összeg, amit a kormányzat az elektronikus útdíjból vár.
Szerző(k): Diószegi József, NAPIAz Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. pénzeszközeiből összesen legfeljebb 33 milliárd forintot a megtett úttal arányos elektronikus díjszedési rendszer megvalósításával kapcsolatos feladatokra költhet a kormány egyetértésével - az erről szóló kormányhatározat a csütörtöki Magyar Közlönyben jelent meg.
Szerző(k): MTI-EcoA legalacsonyabb ajánlatot tevő Getronics Kft. lett a befutó az útdíj tenderen,a magyar cég viheti a 35 milliárdos projektet.
Szerző(k): Diószegi JózsefA kormány kihirdette a nemzeti mobil fizetési rendszer részletszabályait.
Szerző(k): MTIÚjabb salátatörvényt nyújtott be a kormány, amelyben a pénztárgépek szabályozása mellett a fővárosi forrásmegosztás, és a közúthálózatról szóló törvény is helyet kapott.
Szerző(k): F. Szabó EmeseA személygépkocsik e-matrica díja nem változik jövőre, a tehergépkocsikra viszont már nem lehet éves vignettát venni, mert év közepétől jön az elektronikus útdíj.
Szerző(k): Diószegi JózsefMég egy hétig, december 10-ig lehet véleményezni az autópályák, autóutak és főutak használatának díjáról szóló törvény tervezetét, amelyet a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) tett közzé a kormany.hu-n hétfőn.
Szerző(k): MTI-EcoAz elmúlt hetek tárgyalásai után a végéhez közeledik az elektronikus útdíj rendszerére kiírt pályázat, a Napi Gazdaság információi szerint a kiíró Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. ma küldi ki a pályázóknak a végleges ajánlattételi felhívást, amelyben a cégeknek, konzorciumoknak nyilatkozniuk kell a technológiai specifikáció mellett az utolsó árról is. A tervek szerint december 14-én születhet döntés.
Szerző(k): Diószegi József, MTI-EcoA lakott területekről ki nem mozduló fuvarozók megússzák a használatarányos útdíjat, de az érdekképviselet további engedményeket szeretne elérni a kormányzatnál, összesen 20-25 milliárd forint értékben. Az útdíjat mindenképp továbbhárítanák a megrendelők felé.
Szerző(k): Ádám Viktor