Mintegy 162 ezer éves e-matrica kelt el már az érvényességi idő kezdete előtt - adta hírül az ITM-re hivatkozva az MTI.
Szerző(k): Szabó M. IstvánRendszerfejlesztés miatt szünetel az úthasználati jogosultságok értékesítése vasárnap hajnalban - közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) az MTI-vel csütörtökön.
Szerző(k): Szabó DánielTöbb mint négymilliárd forintnyi kárt okozott egy bűnszervezet a költségvetésnek úgy, hogy nem fizette meg az útdíjakat, a bírságokat, valamint az adókat és a járulékokat - tájékoztatta a Fővárosi Főügyészség csütörtökön az MTI-t.
Szerző(k): K. Kiss GergelyJövőre ismét drágulnak az e-matricák méghozzá az idei augusztusi infláció mértékével. Ez már a második év, hogy a nyolcadik havi fogyasztói árindexhez igazítják az áremelést. Emellett többet kell fizetniük a fuvarozóknak, de a pótdíj összege is emelkedik.
Szerző(k): Szász PéterNem csak a pandémia által sújtott 2020-hoz, de 2019-hez képest is meglódultak a hazai e-matrica-bevételek idén, miközben nőtt a szabálykövetés. Az úgynevezett 60 perces szabállyal nagyon sok autós él. Nem szántják be ugyanakkor a feleslegesnek tűnő Veszprém megyei matricát, ahogy nem lesz a 10 naposnál rövidebb időtartamra szóló jogosultság sem. Bartal Tamással, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) vezérigazgatójával beszélgettünk, aki azt is elmondja, szerinte miért nem érdemes Magyarországon bevezetni az átlagsebesség-mérést és miért nem működne a megtett úttal arányos díj a személyautóknál.
Szerző(k): Szász PéterA szervezet javaslata szerint a fővárosi útdíj összegét négy tényező - köztük a megtett út hossza - határozná meg.
Szerző(k): Csernátony CsabaA kormány forráshiányra hivatkozva koncesszióba adná az autópályák építését és üzemeltetését is Magyarországon. A lépés azért is érdekes, mert Orbán Viktor miniszterelnökként első kormányzása alatt még elutasította az ilyen rendszert.
Szerző(k): Németh GézaA Bravogroup érdekeltségébe került a flottakövetéssel és útdíj-bevallással foglalkozó Setech Flotta Kft. többségi tulajdona, amivel tovább erősítette jelenlétét a belföldi útdíjpiacon – közölte az infokommunikációs vállalat az MTI-vel.
Szerző(k): Domokos ErikaA Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) 2021. július 1-től automatikusan a legrosszabb környezetvédelmi kategóriába sorolja azokat a HU-GO rendszerben regisztrált, 3,5 tonna feletti össztömegű, külföldi felségjelzésű tehergépjárműveket, amelyek környezetvédelmi besorolását nem tudják hitelt érdemlően igazolni a fuvarozók.
Szerző(k): Szász Péter